מחר חוזרים ללמוד… בשטחים פתוחים

מחר חוזרים ללמוד… בשטחים פתוחים

אתמול בערב אישרה הממשלה את פתיחת מערכת החינוך בהתאם למתווה הרמזור בשילוב אחוז המתחסנים בישוב. בהתאם לכך, הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כי מחר, יום ה' (11/2) ישובו ילדי אשדוד ללמוד בקבוצות קטנות של עד תשעה ילדים בקבוצה, והלמידה תתקיים בשטחים פתוחים. כולם מחזיקים אצבעות להזדמנות החדשה ומקווים לצלוח גם את המורכבות הלוגיסטית ביישום ההחלטה.

נכון להיום 92% מהרשויות בישראל יפתחו מחר את מערכת החינוך ויקיימו לימודים במתכונת הבאה: למידה בשטחים פתוחים ובקבוצות של עד תשעה תלמידים ומורה אחד בלבד. גם אשדוד תפעל באותה מתכונת ומחר תיפתח מערכת החינוך למפגשי למידה והפגה חברתית, בחצרות הפתוחים של מוסדות החינוך, במתכונת הבאה:

  • גני ילדים – קבוצות של עד 9 תלמידים למשך 3-4 שעות ביום בחצרות הגנים.
  • כיתות א'-י"ב – קבוצות של 9 תלמידים למשך 4 שעות בחצרות  בתי הספר, וככל שיידרש תתקיים פעילות גם בגינות הצמודות לגדרות בתי הספר, תוך הקפדה על כללי הביטחון והבטיחות.

הודעה על כך מסר ראש העיר היום בפוסט מפורט ובו צוין כי הודעה על המתווה באשדוד, נמסרה להורים על-ידי כל מורה או גננת תוך פירוט של ימי הלימוד, שעות הפעילות והרכב קבוצות הלמידה בכל כיתת גן ובית ספר.

ד"ר לסרי הסביר כי ע"פ הרמזור כרגע, אשדוד הינה עיר כתומה (ציון 7.5 בדירוג הרמזור), ולכן החזרה ללימודים מותאמת למתכונת של קבוצות מוגבלות באוויר הפתוח. "אנו מודעים לעובדה שאין בזה פתרון מלא וכמובן מצרים על כך, אך בשל שיעורי תחלואה גבוהים בכל הרובעים בעיר, כמו במרבית הישובים במדינת ישראל, חלים עלינו המגבלות האלה עפ"י החלטת הממשלה ועלינו להקפיד לפעול לפיהם, כדי למנוע התפשטות נוספת של נגיף הקורונה, וכדי לשמור על בריאות וחיי הילדים באשדוד" אמר ראש העיר ושב להפציר בציבור התושבים שימהרו להתחסן, "כי החיסון מציל חיים, וזו הדרך היחידה לנצח את הקורונה ולהחזיר את אשדוד לירוקה, ולשגרת חיים ולימודים מלאה. בריאות והצלחה לילדי אשדוד".

בעירייה אומרים כי רק בשילוב של התחסנות המונית ושמירה על הנחיות משרד הבריאות, אפשר יהיה להבטיח שאשדוד תשוב להיות עיר ירוקה ותאפשר חזרה הדרגתית לחיי שגרה נורמטיביים. חזרת התלמידים למסגרות החינוך היא אינדיקציה משמעותית להתמודדות עם הקורונה. "ככל שנבטיח את בלימת התחלואה ע"י הגדלת היקף המתחסנים, כך הילדים שלנו יוכלו לשוב וללמוד רגיל ולגשר על הפערים שגרם הסגר הממושך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*