מחסום דוקרנים – על חמקנות משלמים ביוקר

מחסום דוקרנים – על חמקנות משלמים ביוקר

מכירים את ניסוי החולדה המפורסם של סקינר? לא נלאה אותכם בכל הפרטים אלא רק בחלק הרלוונטי למאמר זה (אבל תקראו עליו בהזדמנות כי הוא מרתק…). סקינר כייל את הדוושה שבתיבת הניסוי כך שכל פעם שהחולדה לחצה עליה היא קיבלה זרם חשמלי. אחרי כמה ניסיונות כואבים, החולדה הבינה שאין לה מה ללחוץ על הדוושה כי לחיצה מובילה לעונש בדמות הזרם. מעתה והילך כל פעם שהחולדה תפגוש בחייה דוושה כלשהי היא תראה בה משהו שיש להתרחק ממנו, אחרת היא תסבול. מחסום דוקרנים, עליו נרחיב במאמר זה, פועל בצורה דומה.

הרציונל מאחורי מחסום דוקרנים

בקצרה אנחנו החולדה, מחסום דוקרנים הוא הדוושה ותקר בגלגל הוא הזרם החשמלי. המחסום, מחסום דוקרנים אחד. כניסה מהכיוון הלא נכון תגרום לכך ששיני המחסום יפנצ'רו את גלגלי הרכב בעת המעבר עליו, בעוד כניסה מהכיוון הנכון לא תגרום שום נזק.

אחד המקומות הכי נפוצים להתקנת המחסום הוא ביציאה מחניונים שגובים תשלום על חניה. למה בעצם? כי קיימים לא מעט נהגים שמנסים את מזלם בהתחמקות מהתשלום ונכנסים דרך היציאה של החניון. התקנת המחסום ביציאה תגרום לכך שנהגים שזוממים לרמות יראו אותו ויוותרו מראש, ממש כמו החולדה. שום התחמקות מתשלום לא שווה את הפנצ'ר הכואב.

דגשים שחשוב לדעת על המחסום

החלטתם מכל סיבה שהיא לרכוש מחסום דוקרנים? מעולה. חשוב שתדעו כמה דברים חשובים בכל הנוגע להתקנה והתחזוקה שלו:

המחסום לא נועד להתקנה בכל מקום שרוצים, אלא רק במקומות בהם תנועת כלי הרכב היא איטית ושאינה בסיבוב. אם התנועה לא מספיק איטית, מומלץ להתקין לפני המחסום שתי שורות של פסי האטה.

את המחסום יש להתקין על משטח ישר (כדי למנוע פגיעות בגחון הרכב).

מחסום דוקרנים לא אמור להפתיע אף אחד ועליו להיות גלוי לעין. בנוסף, מומלץ לסמנו על ידי שלטים שמתריעים על הימצאותו.

יש להתקין את המחסום בצורה נכונה שתמנע את התנתקותו מהקרקע.

על המחסום עוברים כלי רכב רבים ולכן, כדי למנוע שחיקה, הוא זקוק לתחזוקה שוטפת הכוללת בין היתר בדיקה וויזואלית יומית, הקפדה על סביבה נקייה ושימון.

לסיכום – מחסום דוקרנים אמנם משמש גם כעונש וגם כהרתעה, אך השאיפה כמובן היא שהוא יעניש כמה שפחות. עם או בלי מחסום, תהיו אנשים טובים, צייתו תמיד לחוקים ולהוראות ואף פעם אל תנסו להתחכם.

צילום: ASPROD

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*