מופע מרגש ל״אנדרנט״ לרגל חגיגות הסיגד

מופע מרגש ל״אנדרנט״ לרגל חגיגות הסיגד

מחזה המגולל ומציג את השתלשלות העניינים במהלך יום הסיגד מהבית ועד ההגעה לארמון הנציב, מחזה המראה וממחיש את המסורת שהיתה נהוגה עוד באתיופיה לפני הגעתם ארצה התקיים באולם רמי נעים במקיף ד׳. המחזה מפגיש בין סיפורם של יהודי אתיופיה והמסורת ארוכת השנים שהביאו איתם ארצה, אל מול התרבות הארץ ישראלית והקונפליקטים שמתעוררים במרקם החיים הארץ ישראלי. העלילה מתקיימת בתוך רחוב שוקק עם דמויות צבעוניות ומיוחדות.

קבוצת התיאטרון הקהילתי 'אנדנט' – "יחדיו" מורכבת מהורים וילדים יוצאי אתיופיה.

מאות משתתפים שהגיעו לצפות בהצגה גדשו את האולם, ההצגה סיפרה על אירועי וחגיגות חג הסיגד. קבוצת התיאטרון "אנדנט", הינה קבוצה שהוקמה על ידי תחום עולים של ״מהות״ הרשות העירונית לחוסן וביטחון קהילתי אשדוד ומטרתה  לשמש ככלי המחבר בין אנשים וקהילות שונות באמצעות אומנות ומשחק ותיאטרון הקהילתי.

באמצעות התיאטרון מצליחים השחקנים להשמיע את קולה של הקהילה, לחזק את המורשת וליצור קרבה ודיאלוג באמצעות אומנות ובכך להפחית את הסטריאוטיפים בחברה ולהשריש את המסורת והתרבות המגוונת של ביתא-ישראל.

תהליך העבודה בתיאטרון הקהילתי משלב תכנים מעולמם האישי של המשתתפים, תוך התנסות בתיאטרון ובדינאמיקה קבוצתית. התכנים מבשילים לכדי הצגה, המוצגת בפני הקהילה המקומית ומהווה מפתח להתמודדות עם בעיות הרלוונטיות לכל משתתף בקבוצה וכן לקהילה כולה.

בית הספר מקיף ד' לבש כולו "חג", הכניסה הייתה מלאה תערוכות וסמלים אתיופיים, מאכלים עשירים ומגוונים כמו: אינג'רה, דבו, קולו ועוד הוצגו לראווה ואף נחשפו לחוויית טקס הבונה (קפה) האתיופי.

את האירוע הנחה מר אליהו גבייה רכז יוצאי אתיופיה ״מהות״, את האירוע כיבדו בנוכחותם הגב' סימונה מורלי, מנכ"לית מהו"ת, דני קליין, מנהל אגף חטיבה בוגרת בעיריית אשדוד, יהודית ביטון מנהלת בית ספר מקיף ד', ניסים כהן מנכ"ל עמותת "עתיד בטוח" ועוד…

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*