מה זה מומנט פיתול?

מה זה מומנט פיתול?

יש מכשירים שהשמות שלהם עלולים להישמע כמו משהו בסינים, אבל כשחושבים על זה רגע לעומק, מומנט פיתול זה משהו שמוכר לכולנו מחיי היום יום

מומנט פיתול עשוי להישמע כמו שם של מכשיר שעושים בו שימוש בחלליות או גשושיות שיוצאות מהאטמוספירה. האמת היא שזה ממש לא ככה. כל מי שאי פעם נדרש להחליף פנצ'ר בגלגל יודע מה זה מומנט פיתול, פשוט כנראה שלא בשם הזה.

"כאשר אנחנו מחליפים גלגל ברכב ולא מצליחים לפתוח את האומים שנועלים אותו, אנחנו מוסיפים כלי נוסף שבעצם מגביר את המנוף (או הכוח) שאנחנו מפעילים על האום", מסביר ירון, שעבודה עם מומנט פיתול לא זרה לו. "בשלב הזה האום מצליח להיפתח, אז מה בעצם קרה כאן? הרי הכוח שהופעל לא שונה. מה שהשתנה זה המנוף המופעל על האום ואיפשר לו להיפתח. הכוח בקצה נקרא 'מומנט' והוא סכום המכפלה של הכוח של היד כפול אורך המוט שבו נעשה שימוש. אם ככה, ככל שהמוט יהיה ארוך יותר, כך המומנט יהיה גדול יותר, מה שיגרום לאום להיפתח בקלות".

האם כל מתמרי הפיתול מגיעים באותו הגודל?

לדברי ירון, התשובה היא לא, אבל זה לא אומר שהמתמרים הקטנים פחות איכותיים מהגדולים. "ישנם כיום מתמרי פיתול מיניאטוריים", הוא מציין. "לצדם יש מתמרים גדולים וכבדים מאוד. אלו וגם אלו משמשים בצרכים שונים בתעשייה, אבל מה שחשוב לזכור הוא שמתמר פיתול מיניאטורי יכול לסייע במקומות שבהם המתמרים הגדולים והמסורתיים לא יכולים. במקומות צפופים וקטנים מאוד, המתמר המיניאטורי נותן מענה לצורך במדידה מדויקת ואמינה תוך כמה שניות".

ממה עשוי מומנט פיתול?

"החומר בו נעשה שימוש לצורך יצור המומנט הוא פלדת אל חלד", אומר ירון. "כיוון שהמכשירים האלו נמצאים בשימוש במגוון רחב של תעשיות, נדרשים לתת מענה למגוון צרכים גדול מאוד, הם עמידים לתנאים תעשייתיים קשים. פלדת האל חלד מאפשרת למכשיר להיות מאוד חזק ויציב מצד אחד, ובה בעת מאפשרת עבודה בסביבות שבהן יש בין היתר מים או חומרים אחרים שעלולים לגרום לקורוזיה ולפגיעה במכשיר. העובדה שמדובר בפלדת אל חלד הופכת את מומנט הפיתול לאמצעי יעיל, אמין, שיכול לשרת את בית העסק במשך שנים רבות".

איך ניתן לדעת אם המכשיר שרכשתי מתאים לצרכים שלי?

בדיוק בשביל זה יש צוות אנשי מקצוע שיכול לתת מענה מדויק ומקצועי. אתם צריכים להגיע לאחד המקומות בהם נמכרים מתמרי מומנט, להציג את הצרכים שלכם ואנשי המקצוע יוכלו להדריך אתכם למציאת המתמר המתאים ביותר עבורכם. מטבע הדברים, יש כאן גם עניין של עלויות שצריך להילקח בחשבון. בגזרת המתמרים המחירים משתנים מאוד בין אחד לאחר, וגם כאן המלצה של איש מקצוע יכולה לחסוך לכם הרבה כסף ולהתאים עבורכם את המוצר המדויק.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*