מה אתם יודעים על תוכנית 603-0883348?

מה אתם יודעים על תוכנית 603-0883348?

עיריית אשדוד מתכננת בנייה של אלפי יחידות דיור באזור פארק החולות והדיונה הגדולה, בחלקה הדרום-מזרחי של העיר. מדובר בסביבת חיים ייחודית שאין דומה לה בישראל, המהווה חלק מגוש חולות חשוב והמשך של שמורת חולות ניצנים. המרחב האמור משמש כאזור טיולים אטרקטיבי הן לתושבי אשדוד והן למאות אלפי מטיילים נוספים המגיעים אליו מכל חלקי הארץ.

לדעתם של הגופים הירוקים, מדובר בתוכנית הרסנית לעיר. הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד הציג אל מול התוכנית האמורה את חוות דעתה של פרופ' פועה בר, לפיה בנייה מכל סוג בחלק מן האזור המתוכנן, יפגע פגיעה ממשית וודאית הן בחי והן בצומח באזור הדיונה – פגיעה שתביא להרס אזור החולות המדובר.

לאור חוות הדעת של פרופ' בר, קובע הפורום הציבורי את עמדתו בנוגע לתוכניות הבנייה האמורות ומברך על בנייה באזור החולות הצמוד לרובע ט"ז ועד שדרות אלטלנה, אך לא מעבר לכך. לעמדתו זו של הפורום באשדוד הנתמכת "בתוכנית הרביזיה" – המהווה תוכנית מנחה לעיר מזה יותר משלושה עשורים – שותפים המשרד לאיכות הסביבה, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל. יודגש לעניין זה כי בחוות דעת לבחינת קו הבינוי, קבעו נחרצות לאחרונה מומחים מן המשרד להגנת הסביבה כי "כל חלופה המציעה בינוי ממזרח לרחוב אלטלנה, בשטחי החולות הרגישים, היא נחותה מבחינה סביבתית ויש בה פוטנציאל אמיתי לפגיעה בשטחי החולות הרגישים ובמגוון הביולוגי".

להמחשת העניין, מצ"ב הדמיה של התוכנית המוצעת על ידי עיריית אשדוד כאשר הבנייה אליה מתנגדים הגופים הסביבתיים, מסומנת בה בצבע ורוד.

חברי הפורום מבינים את הצורך בתוספות בנייה גם כמענה לצעירי אשדוד, אך יודעים על קיומם של מקומות מספיקים לכך בתוככי העיר, מבלי לפגוע באזור החולות והדיונה הגדולה והיקרה לליבם של התושבים. הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ימשיך לפעול ללא לאות עד להכרה המתבקשת של חולות אשדוד ו"הדיונה הגדולה" כנכס לאומי ייחודי ומשאב טבע חשוב לשימור – הן על ידי מדינת ישראל והן על ידי פרנסי העיר אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*