מהנדס העיר בפועל פרס את ה"אני מאמין" שלו

מהנדס העיר בפועל פרס את ה"אני מאמין" שלו

יום לפני ההודעה של עיריית אשדוד על מכרז חדש לתפקיד מהנדס העיר: מהנדס העיר בפועל פרס בפני הקבלנים את האני מאמין שלו.

"באשדוד ייבנו עשרות אלפי דירות חדשות כמחציתן ברובע י"ד ורובע ט"ז והיתרה במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי  ובקרוב ימוזג "טופס 4" עם "תעודת גמר". אלה חלק מהבשורות ששמעו קבלני אשדוד במפגש ייחודי עם מהנדס העיר דורון חזן וצוות משרדו, יום לפני שהעירייה החליטה למשוך את המיכרז במסגרתו נבחר לתפקיד.

מדובר במפגש ראשון מזה שנים רבות בין מהנדס העיר המכהן לבין הנהלת ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה ולכן ההודעה על משיכת המיכרז ופרסום מכרז חדש למהנדס היכו בתדהמה את חברי הארגון שסוף סוף מצאו לדבריהם את האיש המתאים שניתן להתדיין איתו בשקיפות.

חשוב לציין כי לצד שיתוף הפעולה הפורה בין מהנדס העיר המכהן חזן לבין ארגון הקבלנים במהלך 10 החודשים מאז נבחר לתפקיד,  חזן  לא היסס כמה ימים לפני המפגש המסקרן, לחלט ערבותם של מספר קבלנים שלא עמדו בדרישות העירייה.

במפגש, דורון חזן פרס בפני הקבלנים את האני מאמין שלו והכריז בין היתר כי עד תחילת השנה הבאה, יחל פיילוט במסגרתו יוקם מערך ייחודי שיאחד בתוכו  מספר גורמים מאשרים במינהל ההנדסה שירכזו את האישורים לפרויקט בנייה. מה שיזרז משמעותית את מתן האישורים. המהנדס הבהיר יחד עם זאת כי הוא לא מוכן להתפשר בכל מה שנוגע לבעיות בטיחות בפרויקטים אך מצד שני לא יעכב מתן טופס 4 בגלל שחסר ארון מטבח או פאנל.

המהנדס הבטיח לשאלת הקבלנים כי טופס 4 לא יעוכב בגלל שאחד הדיירים סגר מרפסת ולכן אישור טופס 4 יינתן ובמקביל הפיקוח ינקוט בצעדים כלפי אותו שכן. המהנדס הסביר לקבלנים כי בזכות השקיפות בה הוא נקט מאז נכנס לתפקיד,  אין יותר צורך במעכרים מטעם הקבלנים שיבדקו את התקדמות האישורים. המהנדס הוסיף כי כל המידע יהיה נגיש כפי שביקשו הקבלנים לנציג שימנה הקבלן ויעבוד מול מינהל  הנדסה. המהנדס ציין כי במקביל ימשיך להשיב לפניות מצד אנשים החתומים על תכנית ההיתר  כמו המהנדס, האדריכל ואפילו המודד של התוכנית.   הוא הציע ליזמים להימנע מפגישות ולהפנות שאלות באמצעות דואר אלקטרוני תוך שקיפות מלאה כי לדבריו זהו המסלול הכי מהיר לטיפול בבעיות וסוגיות שונות.

חזן ציין כי על פי האני מאמין שלו, התקשורת בין מינהל ההנדסה לבין הקבלנים צריך להתבצע באמצעות הגורמים המקצועיים בעירייה ובחברה הקבלנית.

בהתייחסות לשאלת הקבלנים ציין חזן כי להערכתו התוכנית של מחלף אשדוד צפון תאושר  בחודשים הקרובים וכי עד לחודש ספטמבר יאושרו גם חלק מהתכניות של פינוי בינוי שהגישו קבלנים בעיר.

במהלך המפגש, יום לפני שהעירייה החליטה למשוך את מינויו ויציאה למיכרז חדש, המהנדס קיבל את יוזמתם  של יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה עו"ד ורד זבולון צרפתי  ושל מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי לקיים את תחרות הבניין היפה בעיר ולמצוא דרך מכובדת להנציח את הקבלנים שבנו את העיר והלכו לעולמם. בארגון הקבלנים מקווים כי למרות ההחלטה על משיכת המיכרז, המהנדס שייבחר יהיה בדמותו של מהנדס העיר היוצא שלצד קידום העיר לטובת הציבור מגלה אוזן קשבת לפניות הקבלנים.

עו"ד ורד זבולון צרפתי יו"ר הארגון, שיבחה את הנכונות של מהנדס העיר לקדם נושאים לטובת כלל תושבי העיר ואת הנכונות לעבוד בשיתוף פעולה עם ציבור היזמים והקבלנים בעיר. לעניין חילוט הערבויות לקבלן שחרג מדרישות הרשות אמרה הגב' צרפתי כי אנו מחזקים את ידה של העירייה לאכוף את החוק והדרישות ואיננו מגבים את החורגים מנוהלים תקינים והנחיות הרשות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*