מהם ערוצי הפרסום המרכזיים בשיווק הדיגיטלי?

מהם ערוצי הפרסום המרכזיים בשיווק הדיגיטלי?

המרחב הדיגיטלי מציע לבעלי עסקים, וגם לכל מי שרוצה לקדם אינטרסים אחרים, לא מסחריים, שלל אפשרויות. כדי להפיק את המקסימום מתקציב השיווק רצוי להכיר את כל האפשרויות, ולהבין באילו מצבים כדאי לפעול בכל אחד מהם.

קידום ממומן בגוגל

במרבית דפי תוצאות החיפוש שמציגה גוגל לגולשים יש מעל ומתחת לתוצאות האורגניות גם מודעות. כל מודעה כוללת כותרת, 2-3 משפטים ומעט מידע נוסף, כך שהיא חייבת להיות מנוסחת בקפידה וממוקדת מטרה ספציפית. מודל התשלום עבור המודעה נקרא PPC – ראשי תיבות של Pay Per Click – כך שאתם משלמים רק על מי שהשתכנע ללחוץ על המודעה ולהגיע לאתר שלכם או לדף נחיתה ייעודי. עוד המלצה חשובה היא לוודא המשכיות בין המודעה לבין התוכן בעמוד שאליו מגיעים הגולשים, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת התוכן – כדי שבסופו של דבר לא "רק" תמשכו לקוחות פוטנציאליים אלא גם תהפכו אותם ללקוחות משלמים.

אאוטבריין / טאבולה

מודעות בגוגל נחשפות רק למי שמחפש ביטויים ספציפיים. לעומת זאת פרסום באאוטבריין או בטאבולה מאפשר לכם להגיע גם למי שכלל לא מחפש את המוצרים או השירותים שאתם מציעים – אבל כן עשוי להתעניין בהם. על-מנת לפרסם בטאבולה ובאווטבריין – אגב, שתיהן חברות שהוקמו ע"י ישראלים, והן התאחדו ב-2018 – נדרש קודם כל תוכן בעל ערך אמיתי. הפניה לתוכן הזה תופיע באתרים נחשבים ובהם למשל YNET, כלכליסט, גלובס, WALLA ועוד, תחת כותרת כמו "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך".

הפופולריות הרבה של האתרים הנ"ל, והטשטוש המכוון בין תוכן של המערכת לבין כתבות שיווקיות, עשויים להגדיל במידה ניכרת את מאגר הלקוחות של העסק שלכם. כמו כן הם מעוררים עניין גם אצל מי שבכלל לא חשב לחפש אתכם. המפתח הראשון לכך הוא כאמור תוכן איכותי שיתפרסם אצלכם באתר או במקום אחר, כשגם כתבה מעניינת ומחמיאה אודות מוצר או שירות שלכם יכולה להוות יעד מוצלח. המפתח השני הוא ההפניה – שכוללת תמונה ומשפט קצר. תמונה שיש בה אלמנט יוצא דופן תמשוך את העין, ומסר מסקרן ומניע לפעולה יניב הקלקות רבות והחזר השקעה גבוה.

פרסום ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו זה מכבר גם לזירות פרסום, ואפילו אפקטיביות. בפייסבוק למשל תוכלו לפלח את קהל היעד שבפניו תוצג מודעה שיצרתם לפי אזור גיאוגרפי, לפי מגדר, לפי מצב משפחתי, לפי תחומי עניין ולפי פרמטרים נוספים, וכך להגיע למי שבאמת כדאי להגיע. דפים עסקיים עם תכנים מועילים יצברו עוקבים רבים – פוסטים יזכו לתשומת לב רבה ויכולים גם להפוך לוויראליים, כשבנוסף ניתן לקדם אותם בתשלום, למשל לחברים של החברים, וכך להרחיב את מעגל המודעות לעסק וליתרונותיו. גם אינסטגרם היא לוקיישן מצוין לשיווק דיגיטלי, ובפרט למי שיודע לייצר תכנים ויזואליים מרשימים.

כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על ערוצי השיווק הדיגיטלי >>

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*