מהם כאבי מחזור, איך להתמודד איתם ומתי כדאי לגשת לרופא?

מהם כאבי מחזור, איך להתמודד איתם ומתי כדאי לגשת לרופא?

נשים רבות חוות כאבים בזמן מחזור, הנובעים מהתכווצויות הרחם. ישנן נשים אשר אינן חוות כאבים כלל וישנן כאלה אשר חוות כאבים חזקים במיוחד, העשויים אף להפריע לתפקוד ביום-יום. אם גם את חווה כאבים בזמן הווסת, המשיכי לקרוא כדי לגלות מה ניתן לעשות כדי להתמודד איתם ומהם הסימנים שכדאי לגשת לרופא.

מהם כאבי מחזור?

כפי שציינו קודם לכן, כאבי מחזור מתרחשים בעקבות התכווצות של הרחם אשר מתרחשת בעקבות הפרשת הורמונים מסוימים. הורמונים אלה מופרשים מרירית הרחם אשר התעבתה כהכנה להשתרשות של ביצית מופרית. אך כאשר הביצית אשר הופרשה מהשחלה במהלך החודש אינה מופרית, אותה רירית נושרת וכך נשים חוות את הדימום החודשי שלהן. כאבי מחזור הן תסמין נורמלי לגמרי של הווסת החודשית ואין כל סיבה להיבהל מהם. יחד עם זאת יש להיוועץ עם רופא במקרים בהם הכאבים עזים כל כך שהם מפריעים לתפקוד תקין במהלך היום.

ישנן נשים אשר חוות גם הופעה של כאבי ראש, בחילות וסחרחורות בנוסף לכאבים. ברוב המקרים כאבי מחזור נמשכים ביומיים-שלושה הראשונים של המחזור, אך הם עשויים להופיע גם לפני כן. עם סיום המחזור הכאבים אמורים לחלוף לגמרי, משום שרירית הרחם נשרה לגמרי וכך יפסיקו גם ההתכווצויות.

כיצד ניתן להתמודד עם כאבי מחזור?

למרבה המזל, כאבי מחזור הם אינה גזרה משמיים עמה חייבים להתמודד ללא סיוע. כיום ישנן מספר דרכים להקל על הכאבים. אחת האפשרויות הנפוצות ביותר בהן נשים משתמשות כיום, היא משככי כאבים. ישנם בשוק מגוון משככי כאבים הנמכרים ללא מרשם אשר יכולים לסייע. במקרים של כאבי מחזור חזקים במיוחד, ניתן להיוועץ עם רופא בנוגע למשככי כאבים חזקים יותר המגיעים במרשם.

דרך מפתיע להפחית את כאבי המחזור היא להתאמן. אימון קל הוכח כמפחית כאבי מחזור. בנוסף, האימון יכול גם מאוד לשפר את מצב הרוח, אשר נוטה להיות מושפע מהווסת גם כן. מומלץ שלא לבחור באימונים מאמצים במיוחד, ובמקום זאת לצאת להליכה, לשחות או כל אימון רגוע אחר.

גם אמבטיה חמה או הנחה של בקבוק מים חמים על אזור הבטן התחתונה יכולים להועיל מאוד בהפחתת הכאבים. בנוסף, ניתן לעשות את אזור הבטן התחתונה בעדינות רבה כדי להקל על כאבי ההתכווצות גם כן.

מתי כדאי להיוועץ עם רופא?

ישנם מקרים של כאבי מחזור שבהם כדאי להיוועץ ברופא. לדוגמה, אם לאחרונה הותקן ברחמך התקן תוך-רחמי ואת חווה כאבים חזקים במיוחד, מומלץ לוודא כי מיקום ההתקן נכון ושהוא אינו זה אשר גורם לכאבים החזקים.

אם במהלך הדימום ניתן לראות יציאה של קרישי דם גדולים, כדאי להיוועץ ברופא, משום שהדבר עשוי להעיד על חוסר איזון בבלוטת התריס, הימצאות של פוליפים ברחם, הפלה, אנדומטריוזיס או שחלה פוליציסטית.

אם הכאבים החזקים הם תסמין חוזר ונשנה בכל מחזור, חשוב להיוועץ ברופא גם כן.

גורמים אפשריים לכאבי מחזור חזקים במיוחד

אם את סובלת מכאבי מחזור חזקים במיוחד, הדבר עשוי להעיד על מספר גורמים. הגורם הראשון הוא מחלה אשר נקראת אנדומטריוזיס. מחלה זו גורמת לנדידה של תאי רחם אל מחוץ לרחם, בעיקר לאזור הבטן התחתונה, אך לא בהכרח. מחלה זו עשויה לגרום להופעה של כאבים חזקים ביותר בזמן המחזור.

גורם אפשרי נוסף לכאבים עזים הוא מחלת אגן זיהומית. זוהי תופעה שבה ישנו זיהום הנמצא ברחם, דבר הגורם לנפיחות וכאבים. בזמן מחזור הכאבים יהפכו עזים יותר בשל הנפיחות המקומית.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*