מדריך לציוד מעבדתי יד שנייה

מדריך לציוד מעבדתי יד שנייה

מאמר זה ינחה אתכם ברכישה של ציוד מעבדתי יד שנייה למעבדה שלכם.

בחירה של ציוד מעבדה יד שנייה היא לא החלטה קלה, לא לכל המעבדות יש תקציבים גדולים וציוד דורש תחזוקה יקרה, ואם משהו משתבש, תיקונים אפילו יקרים יותר.

לקנות ציוד חדש או יד שנייה

לדוגמא מעבדות של סטארטאפים קונים ציוד יד שנייה לפני שהם שוקלים אי פעם פריטים חדשים. לעתים קרובות הם דלים במזומן בימיהם הראשונים ואין להם אפשרויות אחרות, או שהם יודעים שהם צריכים את הציוד רק לזמן קצר. עם זאת, יש סיבות טובות לקנות ציוד חדש ולא משומש, אפילו עבור סטארטאפ.

אחריות

ציוד מעבדתי יד 2 בדרך כלל אינו מגיע עם אחריות ארוכה. ציוד חדש לעומת זאת, לרוב תהיה אחריות לשנה פלוס.

אתם צריכים לשקול באיזה שלב העלות של תיקונים פוטנציאליים עשויה למעשה להסתכם במחיר של יחידה חדשה, אחריות והכל.
כדי להחליט אם אתם רוצים לקנות מכשיר חדש בגלל האחריות, קודם תצטרכו להבין מה השימוש בו. האם המכשיר ינוצל לעתים קרובות או שימוש זמני? חשוב במיוחד שאם משהו משתבש הוא יתוקן במהירות.

חשוב לברר עם הספק של הציוד המשומש ,מהו זמן האחריות, מהו זמן התיקון במקרה של בעיה, מה שעת עבודה ומה עלות חלקי החילוף.

בחירת דגם מתאים

ראשית, חשוב להבין את צרכי המעבדה. האם אתם צריכים מכשיר שיש לו הרבה אפשרויות לאביזרים? מה המהירות הדרושה? כמה נפח צריך? דיוק וכו'.אנו ממליצים שתערכו רשימה של סדר עדיפויות של השיקולים החשובים ביותר עבור הציוד החדש או המשומש שלכם. לאחר מכן עשו השוואה בין דגמים שונים ובין יצרנים.  תפנו לחברה אמינה כמו אמ.אר.סי על מנת שתתאים לכם את הציוד המתאים. התפקיד של אנשי מכירות הוא להבין הכל על האופן שבו ניתן להשתמש במכשיר, כדי שיוכלו להגיד לכם איזה דגם הכי מתאים ליישום שלכם. לעיתים שיחה עם יועץ מכירות יגלה לכם דברים שלא ידעתם לפני ולכן שווה לעשות את זה.

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המוניטין של החברה ממנה אתם קונים. אתם רוצים לקנות ציוד מספק/יצרן שידוע בשירות לקוחות טוב ובסיוע טכני במידת הצורך.

סוגי ציוד מעבדה

תנורים למעבדה- תנור מעבדתי מבצע תהליכים תעשייתים משתנים כמו: זיקון , חימום קדם וחיסום ,תהליכי ייבוש, חימום. הסוגים של התנורים משתנים כמו תנורי צינור, תנורי וואקום, תנורי שריפה ועוד. הם מתחילים מטמפרטורה של 25 מעלות ועד 3000 מעלו.

צנטריפוגה- מדובר במכשיר שמשמש להפרדה של חומרים זה מזה. צנטריפוגה מתאימה ליישומים שונים כמו: מנות דם, צנטריפוגות קליניות, צנטריפוגות למהירויות גבוהות ונמוכות,  צנטריפוגות המטוקריט, צנטריפוגות מקוררים.

אינקובטור מעבדתי- אינקובטורים מעבדתיים משמשים לגידול ותחזוקה של אורגניזמים בתנאים מבוקרים. האינקובטורים הסטנדרטים מגיעים עד לטמפרטורה של 80 מעלות צלזיוס.אינקובטור הוא ציוד חיוני כמעט בכל מעבדה.

מנדפים כימיים- מנדפים כימיים נועדו לשמור על בריאותם של העובדים מחיידקים המתפזרים במהלך ניסוי. מנדפים כימיים נמצאים בעיקר במעבדות כימיות ובמקומות עבודה בהם יש שימוש בחומרים מסוכנים.

פלטות חימום-פלטות חימום מעבדתיות נמצאות כמעט בכל מעבדה והם משמשות ל חימום מדיה נוזלית.ניתן להשתמש בנוסף גם בבוחש מגנטי לקבלת אחידות טמפרטורה

תאי סביבה- תאי סביבה/תאי טמפרטורה ולחות תפקידם לדמות את ההשפעות שיש למגוון טמפרטורות ולחות על מוצר או חומר שנבדקו. המוצרים הנבדקים: תרופות, מזונות, קוסמטיקה, מיכשור רפואי, מיכשור אלקטרוני.

קרדיט: אמ.אר.סי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*