מדוע חשוב שכל אחד ואחת יכתבו צוואה?

מדוע חשוב שכל אחד ואחת יכתבו צוואה?

כל אחת ואחת המבקשים לתכנן את עתידם, לרבות התכנון הכלכלי, מוכרחים לקחת בחשבון כי כתיבת צוואה היא חלק בלתי נפרד מן התהליך. בפועל, רבים נוטים להמעיט בחשיבות הצוואה, או רואים בה כדבר מה שרצוי לכתוב אותו אך ורק בהגיעם לגיל השלישי.

בפועל לא כך הם פני הדברים. צוואה היא מסמך משפטי המפרט איך יש לנהל את נכסיו, הונו ורכושו של אדם לאחר לכתו. מבלי שנבקש להיות מורבידיים יתר על המידה, הרי שעלינו לקחת בחשבון שעלינו להיערך לכל תרחיש, אם לא למענינו, הרי שלמען היקרים לליבנו.

הבטחה שרצוננו ימולא לאחר לכתנו

מטרתה העיקרית של הצוואה היא להבטיח שהנכסים, ההון והרכוש שלנו יחולקו לפי רצוננו לאחר פטירתנו.

בלי צוואה, הירושה תתחלק על-פי חוקי הירושה, דבר שלעתים עשוי שלא להתאים לרצונותינו האישיים או לצרכי המשפחה. דבר זה יכול להוביל למוטבים בלתי צפויים או לחלוקה לא שווה בין היורשים, ועלול לגרום למחלוקות משפחתיות ואף להליכים משפטיים.

כך למשל, במידה ואחד מבני הזוג ולהם ילדים, הולך לעולמו בטרם עת. הרי שנכס הרשום על שני ההורים, עלול לעבור במחציתו על שם בן או בת הזוג שנותרו בחיים, ועל שם ילדיהם הקטינים. זאת בעוד שבצוואה ניתן להורות על העברת מלוא הבעלות על הנכס על שם בן / בת הזוג שנותרו בחיים.

הפחתת מחלוקות משפחתיות

צוואה ברורה ומפורטת יכולה להפחית את הסיכוי למחלוקות בין חברי המשפחה. היא מבהירה את כוונותיך  ויכולה לעזור למנוע הבנות שגויות ומחלוקות משפטיות קשות שעלולות להתגלע כאשר מספר צדדים סבורים שיש להם זכות רבה יותר על נכסים מסוימים.

אל נא תטעו לחשוב שהיחסים הנהדרים במשפחתכם יטיבו עם הצדדים בעת חלוקת הרכוש. גם במשפחות בהן היחסים אינם מורכבים, הרי שהדבר משפיע על כלל הדינמיקה שבין הצדדים השונים.

ככל שתקדימו לכתוב צוואה, כך לא ניתן יהיה להכריז על אי-כשירות בכתיבתה

כתיבת צוואה מבעוד מועד יכולה למנוע קולות המבקשים להתנגד אל הצוואה וזאת מתוקף טענות לאי-כשירות.

בגילאים מבוגרים, הרי שישנם צדדים אשר יבקשו להוכיח כי עורך הצוואה לא היה כשיר בעת כתיבתה.

בשביל השלווה הנפשית שלכם

לבסוף, כתיבת צוואה נותנת שלווה נפשית, זאת כאשר אתם יודעים שענייניכם מסודרים ושאהוביכם יקבלו את הנכסים, ההון והרכוש כפי שרציתם

צוואה יכולה להפיג את אי-הוודאות באשר למה שייעשה בעיזבון לאחר לכתכם.

מספר טיפ לסיום

בעת שכותבים צוואה הרי שמומלץ לערוך אותה יחד עם עורך דין המתמחה בכתיבת צוואות . זאת כיוון שעורך דין בעל ניסיון בתחום, יוכל להידרש למגוון היבטים ונסיבות המאפיינים את מערכות היחסים שלכם עם היורשים העתידיים, ולדעת כיצד להכווין אתכם לצוואה המנוסחת בקפידה ושממלאת את רצונכם.

כמו-כן, לאחר כתיבת הצוואה, מומלץ להפקיד אותה אצל הרשם לענייני ירושה, ובכך לוודא שהצוואה אכן תתקיים לאחר לכתכם, ולא חלילה 'תיפול בין הכיסאות'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*