ללמוד הכי קרוב לים – מגמת מדעי הים למצטיינים במקיף ג׳

ללמוד הכי קרוב לים – מגמת מדעי הים למצטיינים במקיף ג׳

ברשות הספורט העירונית ובמינהל החינוך באשדוד בשיתוף המרכז לחינוך ימי בניהולו של דרור ורדימון שוקדים מזה כמה שנים על תכנית לימודים ייחודית, כזו שתעודד כמה שיותר תלמידים ללמוד לימודי ימאות ומדעי הים, וזאת כחלק ממגמה כוללת ההולכת ומתגברת – לנתב יותר ויותר פעילות לכיוון מערב, לים מתוך תפיסה שבים טמון פוטנציאל כלכלי, סביבתי ותרבותי.

שיתוף הפעולה הראשון החל עם אוניברסיטת חיפה שהודיעה זה מכבר כי היא זו שתפרוש את חסותה על התכנים למגמת מדעי הים ברמה של של 15 יחידות לימוד. כל תלמיד שעתיד להתקבל ילמד לפתח מודעות סביבתית וגלובלית, לגלות את המדע כחוקר מקצועות העתיד בים, לעבור קורס צלילה (כוכב אחד) ואף לקבל רישיון סקיפר.

את כל הטוב הזה תוכלו למצוא בתיכון מקיף ג׳.

מנהלת התיכון, גילה שמעוני ,אימצה בחום את רעיון המגמה, והיא מובילה את המהלך לקראת פתיחת המגמה כבר  בשנת הלימודים הבאה, התשפ"א.

מסלול הלימודים המדעי / טכנולוגי הינו מסלול יוקרתי בשיתוף אוניברסיטת חיפה, מינהל החינוך ,תיכון מקיף ג' והמרכז לחינוך וספורט ימי אשדוד הפועל תחת רשות הספורט העירונית.

העתיד האסטרטגי של מדינת ישראל טמון בים, ואשדוד מקדימה את המדינה עם מגמה ייחודית ,כפי שמתבקש מעיר ים גדולה בישראל.

לחקור את הים – בתחום המבוקש ביותר במדעי הסביבה האנרגיה והתעשייה בים. לימודים במעבדת המחקר הבינלאומית באשדוד בהנחיית חוקר מסטרנט מאוניברסיטת חיפה, פיתוח מודעות סביבתית וגלובלית, הגברת העניין במדע.

לשוט על הים – באוויר ,בים ובמים, ללמוד להשיט סירה מהירה ולקבל רישיון ליאכטה (סקיפר) ורישיון צלילה (כוכב אחד).

למי מיועדת המגמה?

המגמה מיועדת למצטיינים המסיימים לימודיהם השנה בכיתות ו׳(העולים לכיתה ז') ,

ט’ (העולים לכיתה י') ורואים עצמם מתאימים ומחוברים הן למדעים והן לים.

מדובר בסיירת עירונית של תלמידים מצטיינים שיהפכו לעתודה המדעית של העיר אשדוד, וישתלבו בתכניות העתידיות של העיר בכל הקשור למכון חקר הטורפים הימי המוקם בימים אלה בעיר.

לפרטים נוספים  ניתן לפנות למזכרות ביה"ס מקיף ג' בטלפון – 08-8551127

או בדוא״ל: [email protected]

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*