לקראת יום האישה הבינלאומי: נשים במוזיקה הישראלית.

לקראת יום האישה הבינלאומי: נשים במוזיקה הישראלית.

על מנת להעלות את המודעות לאיזון פס הקול הישראלי לבנת בן חמו בהרצאה מרתקת ליום האישה הבינלאומי על ייצוג נשים במוזיקה הישראלית.

הנתונים: רק רבע מיוצרי המוזיקה בישראל הן נשים: על פי הנתונים, כ-30% מהסינגלים שיצאו בשנת 2020 הם של נשים או ‏עם מעורבותן. לפי נתוני אקו"ם, 27% בלבד מכלל היוצרים המוזיקליים בארץ הן נשים. הנתונים מחוץ לישראל דומים: מחקר אמריקאי מ-2020 מצא שמקרב 800 השירים הפופולריים ביותר בארה״ב בין השנים 2012-2019, נשים היוו רק 21.7% מקהילת המבצעים, 12.5% מכותבי השיריםו- 2.6% בלבד ממפיקי המוזיקה.

"צריך להגיד את זה חד וחלק ובלי להסתתר: עשירייה ראשונה על טהרת הגברים, שלושה אנשי שנה גברים פלוס פריצת השנה גברית – כל אלה מצריכים חשבון נפש מעמיק לא רק של קהל המצביעים אלא גם של התקשורת ושל תעשיית המוזיקה. זה לא יכול להימשך יותר. איך זה שמצב כזה מתרחש רק במדינה שלנו כשבכל העולם נשים הן הכוכבות הכי ענקיות? ביונסה, אריאנה גרנדה, ליזו, ריהאנה, דואה ליפה ועוד. משהו דפוק כאן".

הקטע הזה כאן למעלה  שפרסמה לבנת בן-חמו, שדרנית ועורכת מוזיקלית בגלגל"צ וגל"צ, הוא חלק קצר מתוך פוסט, שהסעיר את תעשיית המוזיקה בישראל יום לאחר פרסום תוצאות המצעד השנתי של גלגל"צ לשנת 2019. אז אם אתן נשים המחפשות תוכן מעניין, לא בנאלי וכיפי, שמתאים לכולן לקראת יום האישה 2022 אתן מוזמנות לשמוע את לבנת בן חמו שדרנית גלגל"צ לשעבר ומוזיקאית בהווה בהרצאה  על נשים במוזיקה הישראלית: מיפה ושושנה, דרך עפרה וירדנה, מירי וקרן ועד נועה ואגם. גם נשמע שירים יפים ונכיר לעומק את ההיסטוריה המוזיקלית של נשים בארץ וגם נפתח מודעות לאתגרים הייחודיים שעומדים בפני מוזיקאיות ובכלל נשים יוצרות: למה רק רבע מהיוצרים בארץ הן נשים, מה כבר נעשה כדי לשפר את המצב ומה עוד אפשר לעשות.

וכל זה יחד עם לבנת בן חמו, שחקרה את הנושא לעומקו בשנים האחרונות, והכירה את כל הזוויות דרך עבודתה כשדרנית ועורכת לשעבר בגלגלצ וכיום כמגישת פודקאסט המוזיקה הפופולרי פופטוק עם כל מה שקורה במוזיקה בישראל.

  • "נשים במוזיקה הישראלית" הרצאה מרתקת על האתגרים שעומדים בפני מוזיקאיות בליווי מוזיקה ושירה עם לבנת בן חמו לשעבר עורכת ושדרנית בגלגל״צ
  • יום ראשון, 06 מרץ 2022 בשעה 19:00
  • הספרייה העירונית אשדוד ע"ש מאירהוף, קיבוץ גלויות 2, רובע ב', אשדוד

 

צילום: גבע טלמור – באדיבות דוברות החברה העירונית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*