ללמוד לגלוש על הגלים בחופי אשדוד. 

ללמוד לגלוש על הגלים בחופי אשדוד. 

מרכז קהילתי 'עם שלום' ובית הספר 'פסיפיק דרים' מזמינים אתכם להגשים חלום להצטרף למחנה קיץ ולהכיר מקרוב עולם חדש ומרתק של גלישת גלים. 

וותיקי העיר מזהים את דורון שוורץ (65) כמי שעסק בשנות השמונים בפיתוח ענף הגלישה בעיר.   בעברו שירת כקצין ניווט בצי הסוחר, עבד בחברת החשמל וכיום לצד בית הספר לגלישה הוא בעלים של מפעל לייצור גלשנים ומכירתם, "הגלישה על הגלים היא עניין מדבק, מרגש, מהפנט ומתגמל בלי גבול" הוא אומר לנו  בחיוך ומספר איך הכול התחיל: ״לאחר השחרור ראיתי כמה חבר'ה חותרים על סוג של קרש מבריק, ביקשתי מהם שיתנו לנסות ואחרי שעה שבה נפלתי והתהפכתי 100 פעם הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים- פשוט כך היה. חיפשתי עבודה במשמרות כדי שביום אוכל לעשות את מה שאני הכי אוהב. מאז התאמנתי במשך אלפי שעות, שיפרתי יכולות ואחרי כמה שנים העזתי לטוס לחופים המפורסמים בעולם: דרום אפריקה, צרפת, קוסטה ריקה, איי המלדיביים, פורטוגל, אל סלבדור והיד עוד נטויה."  

בשנת 2011 השתלם דורון בקורס מנהלי קייטנות בווינגייט ואחרי שנה הקים את את "פסיפיק-דרים", הפועל  כבית ספר לגלישה למבוגרים, לילדים ולבני נוער ללימוד גלישה בתוכניות אימון שבועיות המתקיימות בכל יולי-אוגוסט, חופשת סוכות, חנוכה ופסח. כמו כן, מתקיימים אימונים פרטניים ובקבוצות קטנות-בכל ימות השנה. 

לשאלה מדוע לדעתו כדאי ללמוד לגלוש על הגלים הוא משיב, ״הספורט הזה דורש ריכוז, התמדה, כוח רצון, אומץ וכושר פיזי בכמויות דמיוניות. האושר לאחר תפיסת גל טוב אינו ניתן לתיאור (רק מי שהיה שם מבין). הבנתי שילד\ה או אדם בוגר שיעסוק בזה ייחשף  לספורט טהור ואולטימטיבי ובני נוער יהיו כ"כ שקועים בגלישה שלא יישאר להם זמן וכוח לשטויות ולעניינים טפלים."                                                                                                                                             

הוא רואה בחיבור לים כוח המאפשר לכל אדם למצות את המקסימום מכוחותיו הנפשיים והפיזיים. דורון מאמין בכול מאודו כי "ההשקעה בפיתוח מיומנויות מוטוריות, מנטליות רגשיות וחברתיות בילדים ובבני נוער מגדלת דור של מבוגרים בעלי עולם תוכן מחובר לטבע , בעלי כישורי חיים ויכולת מסוגלות.״ 

בית הספר לגלישה מתמחה בהעברת אימונים בגלישה מרמת המתחילים ועד לרמות המתקדמות. במהלך מחנה הגלישה המוצע בקיץ הקרוב בשיתוף מרכז קהילתי 'עם שלום' ולצד ההתנסות המעשית, תועבר העשרה ימית בנושאים מגוונים של כללים בסיסיים: לומדים את משטר הרוחות וזרמים בים, איך להתנהל בים ובעיקר מה לא לעשות בים. שימוש בגלשן, תרגילים בסיסיים בבטיחות, הצלה, זרמים, גמישות, תזונה נכונה, אקלים ושמירה על הטבע. 

חשוב לדעת כי המחנה מיועד לילדים ונוער בטווח הגילאים שבין 7 עד 17 שנים וכי מדריכי הגלישה של "פסיפיק דרים" מנוסים בעבודה מול ילדים ובני נוער ובהדרכת גלישה. הפעילות המאושרת ע"י משרד החינוך מתבצעת עם ציוד גלישה המסופק על ידי "פסיפיק דרים".                                          

כדאי לזכור כי כל אחד יכול: התמודדות בים הפתוח עם מיומנויות גלישה מחזקת בקרב ילדים ובני נוער את תחושת המסוגלות ומעודדת אותם להתגבר על חרדות ופחדים. מחנה הקיץ בגלישת גלים ייערך במחזורים מתחלפים מידי שבוע (ימים ראשון עד חמישי, בין התאריכים 5 ביולי ועד 26 באוגוסט 2021). 

למידע ולהרשמה: דורון:054-6091439, מרכז קהילתי 'עם שלום', הרי גולן 6, אשדוד. 08-8687400 

 צילום: דורון שוורץ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*