לטפח את הגינה ולחסוך במים – אפשרי?

לטפח את הגינה ולחסוך במים – אפשרי?

בבית עם חצר וגינה, רוב המים שבהם משתמשת המשפחה, משמשים להשקיית הגינה. לכן, גם אם תנקטו בצעדים קטנים מאוד כדי לחסוך במים, תוכלו לתרום לחיסכון גדול.

דברים קטנים – כמו תיקון ממטרה שבורה, או הפעלת ההשקיה בשעות הבוקר המוקדמות ולא בשעות אחר הצהריים – יכולים לחסוך הרבה מים. אתם יכולים לחסוך עוד יותר על ידי צמצום שטח המדשאה, התקנת מערכת השקיה לגינה שתייעל את פעולת ההשקיה באמצעות טפטפות, שתילת צמחים חסכניים במים או הוספת בקר חכם שפעולתו מבוססת על מזג האוויר.

לא קשה לחסוך במים. צריך פשוט לפעול בחוכמה. צמחיה שצורכת פחות מים יכולה להוסיף הרבה יופי לגינה. הנה כמה דרכים נוספות בעזרתן תוכלו לטפח את הגינה ויחד עם זאת גם לחסוך במים.

  1. יצירת סדר עדיפויות של צמחי הגינה לפי הרגישות שלהם למים. בראש הרשימה צריכים להופיע הצמחים היקרים מבחינת עלויות ההחלפה שלהם, וצמחים שבולטים בתוספת שלהם לנוף הגינה.
  2. עדיפות גבוהה – עצים ושיחים (במיוחד הצעירים שביניהם שנשתלו בשטח החשוף בגינה). ניתן להשאיר שיחים ועצים בוגרים שמטילים צל, אלא אם כן הם מתחילים לנבול באופן חמור או שמערכת השורשים שלהם נפגעה לאחרונה.
  3. עדיפות בינונית עד גבוהה – צמחים רב שנתיים, עצי פרי, וצמחים שגילם פחות משנה.
  4. עדיפות נמוכה – פרחים וצמחים שנתיים וצמחי נוי – אלה בדרך כלל פחות יקרים וניתן להחליפם בקלות.
  5. השקיה בשעות הבוקר המוקדמות תורמת לאובדן של פחות מים, כתוצאה מאידוי ומהיסחפות ברוח, כי בתחילת היום יש פחות רוח והטמפרטורות קרות יותר.
  6. חשוב להכיר את האדמה ואת סוג הקרקע בגינה שלכם. סוג הקרקע קובע במידה רבה את תדירות ההשקיה. קרקעות חימר מחזיקות יותר מים מאשר קרקע חולית ולכן אפשר להשקות את הגינה בתדירות נמוכה יותר.
  7. הוספת קש וגבבה מסביב לצמחים יכולה לשמור על לחות הקרקע ועל טמפרטורה מתונה של האדמה. החיפוי מקטין את אידוי המים מפני שטח האדמה ומקטין את הצורך להשקות את הצמחים. כדי למנוע ריקבון, שמרו שהקש יהיה במרחק של כמה סנטימטרים מגזע הצמח.
  8. שליטה בעשביה – עשב הבר יכול להתחרות עם צמחי הגינה המטופחים על כמות המים ועל הדשנים.
  9. הוספת חומר אורגני במידת האפשר (קומפוסט) לאדמת הגינה תשפר את היכולת של האדמה לאגור את המים במזג אוויר יבש ותקדם ניקוז טוב במזג אוויר רטוב.
  10. אל תדשנו. אבל אם אתם כן מדשנים, השתמשו בדשן שמכיל רמת חנקן נמוכה. הדישון מגרה צמיחה שמגדילה את הצורך במים.
  11. הימנעו מהשקיה שמציפה את הגינה וגורמת להתהוות שלוליות. תנו לממטרות לפעול במשך 10 דקות, לאחר מכן סגרו אותן למשך 10 דקות ואפשרו למים להיספג לתוך האדמה.
  12. השתמשו במטאטא כדי לנקות את הדק, המדרכה והמדרגות בגינה. שימוש בצינור המים כדי לנקות משטחים בגינה, יכול לבזבז המון מים.
  13. כשאתם קונים צמחים חדשים, בחרו בצמחים חסכוניים במים. אבל זכרו שכול הצמחים דורשים השקיה קבועה כדי להיקלט, גם צמחים מקומיים.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*