לומדים על שפת הים

לומדים על שפת הים

חלומו הגדול של כל תלמיד הוא להעביר את שעות הלימוד בבית הספר על שפת הים במקום בתוך הכיתה. במסגרת תכנית 'זיו נעורים' שיצאה לדרך בבית החינוך אמית ' אשדוד, קבוצה מתלמידי שכבה ט' והמורה שיר עמירה מיישמים ערכים חינוכיים דרך פעילות ימית.

במסגרת התכנית כל נושא ליבה מיושם באמצעות סדרה של ערכים הבאים לידי ביטוי בתוך פעילות ימית, תוך כדי שימוש במגוון כלי שייט ימיים כמו קייאק, סאפ, גלשנים (גלים ורוח), סירות מפרש וצלילה.

התוכנית החינוכית, שנבנתה על בסיס נושאי הליבה; התמדה, התמודדות אישית, אחריות אישית, כושר גופני וחווית הצלחה – מורכבת מחמישה שלבים בהם מתקדמים החניכים לאורך תקופת הפעילות. בכל סיום שלב מתקיימים טקסי מעבר הכוללים חלוקת צמידי שלב ופעילויות מיוחדות לציון סיום השלב. בסיום התכנית כל חניך מקבל תעודה ובחלק מהמסגרות הבית ספריות אף משולבת ההערכה של זיו נעורים בתעודה הבית ספרית.

במהלך הפעילות ולאורך כל התכנית ישנם מרחבי שיח רבים בהם החניך מפנים שהתמודדות, ההתמדה וההצטיינות שלו בים יכולים וצריכים להתקיים גם במרחבים אחרים. בעזרת התכנית החניך מזהה את הכלים שרכש והשתמש בים, ולומד להשתמש בהם במרחבים אחרים – בדגש על בסביבת הלימודים והחברה. התוכנית החינוכית שמה דגש על בנייה וחיזוק יכולת ההתמדה במשימות היום יום, תוך דגש על הצטיינות לימודית. היא מעלה למודעות את ההתמודדויות האישיות שבמקרים רבים עוברים בני נוער מבלי להיות מודעים, ומעודדת לקיחת אחריות אישית על ההישגיות, ההצלחה והעתיד.

נתנאל קריכלי תלמיד כיתה ט1 שיתף: "המדריכים מדברים איתנו בגובה העיניים, מלמדים אותנו לעבוד בצוות ולהסתכל על טובת החבר. אף פעם לא חשבתי שאפשר לשלב פעילות ימית עם למידה או שבית הספר שלי יכשיר אותי לגלוש, לשוט ולצלול. אני באופן אישי מקבל משם כלים ומוטיבציה לכל מיני מסלולים בחיים שלי".

מוטי ארבל, מנהל בית החינוך אמית י' אשדוד: "פרויקט זיו נעורים הוא אבן דרך מיוחדת נוספת בשילוב פרויקטים מעשיים ומגוונים בהליך הלמידה העיוני. התלמידים מביאים איתם את הנחישות בהתמודדות מול אתגרים מהים אל גלי החיים, ורוכשים כלים שמשדרגים את איכויותיהם כלומדים עצמאיים וכבוגרים. באמית י' מחנכים באהבה ביבשה, באויר – ועכשיו גם בים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*