ל"ג בעומר בסימן שמירה על איכות הסביבה

ל"ג בעומר בסימן שמירה על איכות הסביבה

ל"ג בעומר יחול השבוע, וגם השנה הציבור מתבקש לשמור על ערכי הסביבה. המלצות העירייה הן להימנע ככל האפשר מהדלקת מדורות ולהסתפק במדורה קהילתית. כמו כן, הבערת מדורות אפשרית רק במקומות המותרים. הורים, שימרו על ילדיכם. אש זה לא משחק ילדים! 

לקראת אירועי ל"ג בעומר שיחול השבוע, עובדי מינהל התפעול נערכו להכין את השטחים שבהם מותר להבעיר מדורות ובתוך כך מזהירים מפני הסכנות הכרוכות בהבערת אש. בעירייה מזכירים כי בשנים האחרונות, עיריית אשדוד, המשרד להגנת הסביבה וגורמי סביבה ארציים פעלו להגברת המודעות לסכנת המדורות ומזכירים כי בל"ג בעומר, ריכוז המזהמים באוויר עולה בצורה דרמתית ועלול לסכן את בריאות התושבים. לפיכך, ציבור התושבים מתבקש לגלות אחריות לסביבה ולקיים מדורות קהילתיות אך מצומצמות בהתאם להנחיות מינהלת האכיפה הארצית.

בעירייה מזהירים כי הפיקוח העירוני ואנשי השיטור העירוני הונחו לפעול למניעת הדלקת מדורות בפארקים, בטיילות ובגנים העירוניים, בחצרות בתים ובשטחים השייכים למוסדות ציבור וחינוך, וגופי האכיפה יקפידו  לשמור על הסדר הציבורי וקיום הנחיות הקורונה, ובתוך כך צרפו דף הנחיות להתנהגות נכונה בל"ג בעומר (מצורף בנפרד).

הציבור מוזמן כמובן ליהנות מאווירה נעימה סביב המדורה, אך לזכור שאשדוד שייכת לכולנו. תושב שמזהה דבר החורג מכללי המותר, מוזמן להתריע בפני סיירות השיטור המשולב שנעים ברחבי העיר, לאנשי הביטחון והפיקוח, לסיירות המתנדבים שיעברו בין מוקדי הפעילות או למוקד העירוני (מוקד 106).

הוראות בטיחות להדלקת המדורות:

# יש להימנע מהבערת אש ואם מחליטים על מדורות, מומלץ מדורה קהילתית אחת על פני הרבה קטנות. # באחריות הורים לוודא כי מדורות יודלקו רק בנוכחות מבוגר המלווה את האירוע. # מיקום המדורה יקבע על ידי מבוגר אחראי לפי הכללי הבאים: א. בשטח נקי מקוצים, מעשבים, עצים ושיחים. ב. במרחק סביר ממבנים ומתקנים. ג. לא מתחת לקווי חשמל וטלפון. ד. לא בקרבת מתקני דלק. ה. רק במקומות המאושרים על ידי העירייה שפורסמו במקומונים. #  יש לנעול נעליים גבוהות   #  שטח המדורה יהיה מסומן באבנים מסביב למדורה במרחק של לפחות 2 מטר  #  למנוע מילדים מלהתקרב לאש   #  הבערת מדורה תעשה על ידי מבוגר אחראי בלבד  #  להיזהר ממסמרים התקועים בעצים   #  חל איסור להבעיר אש באמצעות חומרים דליקים כגון: בנזין, נפט וכו'  #  אין להשליך אל האש מכלים מכל סוג שהוא   # אין להבעיר אש בחופי רחצה ובפארקים  # בסיום האירוע – לוודא כיבוי אש מוחלט!   # יש להקפיד על הכלל: סוף מעשה – במחשבה תחילה

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*