לא נעים לי מעמית סגל

לא נעים לי מעמית סגל

ברוב המקרים אני לא מסכים איתו, הוא לא מהמחנה שלי אבל דבר אחד בטוח, מדובר בבחור מבריק שיודע הרבה על פוליטיקה מזויות שלא הרבה מכירים, הוא מצליח לחדש לי הרבה עובדות בכל פעם שאני מקשיב לו… ואני מקשיב לו. לכן כשהבנתי שהוא מגיע להרצאה בשישי בבוקר במשכן לאמנויות הבמה הופתעתי מהטיימינג שפחות מתחבר לאשדודים, שבדיוק עסוקים בהכנות השבת אבל לא היססתי, נכנסתי לאתר המשכן, שלפתי כרטיס אשראי והזמנתי כרטיס, 80 ש״ח טובין ותקילין עלה לי התענוג אבל כשראיתי את מפת האולם לא אשקר שמאוד הופתעתי לראות מקומות בודדים מכורים, היות ונותרו כשבועיים לאירוע ואשדוד עיר ימנית שאוהבת פוליטיקה, פלוס הטיימינג הפוליטי במדינה חם מתמיד אז הייתי בטוח שהאולם יתמלא עד האירוע.

יום האירוע הגיע, עודף החניה כבר הדליק לי אור אדום ולראשונה בחיי חניתי קרוב למדרגות המשכן, עשיתי מיד אחד ועוד אחד והבנתי שהמפה שראיתי ברכישת הכרטיסים לא השתנתה ועמית סגל כנראה מגיע למפגש מאוד מאוד אינטימי באולם של 900 מקומות.

כשעליתי לקומת המשכן אי אפשר היה לפספס את ההמולה, מאות נערים צווחים ואני חשבתי לתומי שהתבלבלתי בתאריך, ומצד שני חיפשתי חמור לבן כדי לוודא שהמשיח לא בסביבה והדור הצעיר של אשדוד מגלה אחריות ומעורבות והחל להתעניין בפוליטיקה… אחרית הימים. אז זהו שלא. כ-250 תלמידים הוזמנו לאירוע הפוליטי, ״250 ראש״ יש לומר שהגיעו למלא את האולם. 250 בני נוער שקיבלו אתמול בערב הודעה שהיום הם באים לראות את עמית סגל, ויש הסעה כמובן וכמה זה יעלה להם? 0 ש״ח, רק בואו.

 

 

התלמידים שהגיעו עד הכיסא באולם לא ידעו ברובם מי זה עמית סגל ובטח לא מה הוא רוצה מהם. ההתייחסות שלהם לאירוע היתה בהתאם, הערות בינתיים ורעש רקע נורא ששיבש באופן משמעותי את האווירה שלשמה התכנסו רוכשי הכרטיסים, הרי ברור שאם היו ידוע להם ש250 תלמידים ינחתו באולם הם היו שומרים את התענוג להזדמנות אחרת.

אין לי בכלל התנגדות (אפילו להיפך, אני בעד) להביא את עמית לבתי ספר אבל המינימום הוא להכין אותם, שיכינו שאלות, קצת רקע, קצת הכנה… משהו.

עשרות בודדות של כרטיסים נמכרו לאירוע, אולי שיווק לקוי, אולי הדגים של שישי או אולי 80 ש״ח כדי לשמוע עוד פוליטיקה זה יותר מדי לאשדודים. מה שלא ברור זה למה לא נדחה האירוע, למה לא הועבר לאולם קטן יותר, למה צריך עמית סגל להופיע לאולם חצי ריק שרק שליש ממי שכבר הגיע קנה כרטיס והשאר מוזמנים שהקשר בינם לאירוע מקרי בהחלט.

עמית עצמו השתלב, ספק אם ידע או לא, אבל כשפתח ואמר שהישראלים מכורים לפוליטיקה ושאל מה אנחנו עושים ביום שישי באירוע פוליטי? לא היה נעים לי להגיד שאת חלקנו זה מעניין באמת אבל רובנו מעדיפים להיות פה מאשר בבית הספר.

 

 

מילה טובה חייבת להאמר למורים שניסו בכל כוחם להרגיע את הערות הביניים ואת רעשי הרקע והצליחו איכשהו לשמור על כבוד האירוע.

האירוע עצמו היה מרתק ועמית כמו עמית נתן סקירה מקיפה, עמוקה ומעניינת של הפוליטיקה הישראלית הכיוון הימני ברור אך גם צפוי כמי שמכיר את האושיה.

במשכן לאמנויות הבמה שכבר ארגן אירוע או שניים לאורך השנים יצטרכו לבדוק את עצמם בצורה רצינית כי לא מגיע למי שרכש כרטיס והגיע בשישי בבוקר להרצאה להתמנגל עם 250 בני 17 שלא מכירים את המרצה, לא מגיע לתלמידים לעזוב את בית הספר כי מישהו נתקע עם אולם ריק ולא מגיע לעמית סגל להופיע מול אולם חצי ריק ולגרום הפסד כספי למשכן.

מה שכן, תמשיכו לנסות להביא תוכן איכותי, לא נמכר? תבטלו, תדחו תעבירו לאולם קטן יותר. לא בכח.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*