כפר הנוער "נווה גלים" באשדוד: מוסד החינוך המצטיין לשנת 2015

כפר הנוער "נווה גלים" באשדוד: מוסד החינוך המצטיין לשנת 2015

כפר הנוער "נווה גלים" באשדוד זכה בחמישה כוכבי יופי על שיפור וקידום איכות החיים והסביבה בתחרות של המנהל לחינוך התיישבותי והמועצה לישראל יפה אשר דירגו את כפרי הנוער, בתי הספר האזורים והפנימיות האיכותיים ביותר בישראל לשנת 2015. 

שר החינוך, נפתלי בנט: "החינוך ההתיישבותי מהווה אות וסמל לערכים, מוסר, עבודת אדמה וציונות, ולא בכדי רבים וטובים ממנהיגינו גדלו וצמחו בכיתות הלימוד של ההתיישבות העובדת"

בטקס שהתקיים השבוע, (יום א', 18.10.2015) במועצה לישראל יפה בתל אביב, הוענקו אותות הצטיינות למוסדות חינוך בישראל על קידום ושיפור איכות החיים, הסביבה ותרומה לקהילה. זאת במסגרת תחרות ארצית "חינוך התיישבותי יפה לישראל" של המועצה לישראל יפה והמינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, הממונה על בתי הספר האזוריים והפנימיות בישראל.

בתחרות שנערכה בין עשרות מוסדות חינוך ברחבי הארץ, זכו חמישה מוסדות חינוך במקומות הראשונים ומספר מוסדות חינוך נוספים הצליחו להשיג ציון גבוה של ארבעה וחמישה כוכבי יופי מתוך חמישה סה"כ, הציון הגבוה ביותר אותו ניתן להשיג בתחרות. כפר הנוער "נווה גלים" באשדוד קיבל השבוע את הציון הגבוה של חמישה כוכבי יופי על תרומה לקהילה ושיפור וקידום משמעותי באיכות החיים והסביבה.

שר החינוך, נפתלי בנט בירך את בתי הספר הזוכים ואמר: "החינוך ההתיישבותי מהווה אות וסמל לערכים, מוסר, עבודת אדמה וציונות, ולא בכדי רבים וטובים ממנהיגינו גדלו וצמחו בכיתות הלימוד של ההתיישבות העובדת, כפרי הנוער והפנימיות. בתי הספר בחינוך ההתיישבותי מצטיינים לא רק בלימודים, אלא גם ובעיקר בסביבת הלמידה הייחודית, רחבת הידיים, היפה והעשירה בנופים ובצבעים, ואין ספק שהשילוב של הדברים הוא המפתח להצלחה והגשמה עצמית של התלמידים והצוותים החינוכיים".

תחרות "חינוך התיישבותי יפה לישראל" הינה תחרות לטיפוח חזות מוסדות החינוך, העלאת איכות החיים ושיפור הסביבה והקיימות. במסגרת התחרות, תלמידי מוסדות החינוך מעורבים בעשייה פעילה לקידום ושיפור איכות החיים והסביבה ומשתלבים בתחומי התנדבות למען הקהילה. את הקריטריונים לפיהם נבחרו הזוכים בתחרות בחנה וועדה מקצועית חיצונית של המועצה לישראל יפה, בין עשרות מוסדות חינוך של ההתיישבות העובדת, כפרי נוער, פנימיות ובתי ספר אזוריים. בתחרות נבחנו מספר קטגוריית מרכזיות: חזות חיצונית, מרחב המוסד החינוכי, פנים המבנה, שירותי רווחה, בטיחות וביטחון, יוזמות הנהלת המוסד החינוכי, החקלאות בשירות הסביבה, טיפוח המוסד ואיכות הסביבה.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך בירך אמר: "המינהל משקיע משאבים רבים בפיתוח סביבתי של מוסדות החינוך מתוך תפיסה שסביבת לימוד ירוקה ומטופחת משפיעה על איכות ההוראה והלמידה, במיוחד  בבתי ספר כשער הנגב המצויים בקו עימות ובפנימיות וכפרי נוער המהווים בית שני עבור החניכים שמתגוררים בהם".

ויצמן משיח, סמנכ"ל תפעול של המועצה לישראל יפה: "בשנים האחרונות ישנה הבנה עמוקה בקרב צוותי ההוראה ובכירי משרד החינוך, כי שיפור איכות החיים והסביבה בקרב מוסדות החינוך מהווה מרכיב מרכזי בהעברת ערכים חיוביים בקרב התלמידים ואף מגבירה את השאיפה למצוינות. אנו בטוחים כי נמשיך לראות בעתיד מוסדות חינוך נוספים הפועלים במרץ לקידום ושיפור איכות החיים והסביבה לטובת התלמידים והקהילה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*