כנס רעיונאות לעיצוב פתרונות

כנס רעיונאות לעיצוב פתרונות

צוות חדשנות "הזירה", ערך ביום ראשון האחרון כנס מיוחד שבו עלו רעיונות מיוחדים למען תושבי הרובעים הוותיקים בעיר. הרעיונות שעלו בכנס יעברו תהליך חידוד והמרה לתכנית אופרטיבית ותוצב לפני ראש העיר וההנהלה הבכירה. כנס הרעיונאות הוא מרכיב חשוב בחזון ראש העיר לחיזוק החוסן הקהילתי והעירוני.

צוות חדשנות "הזירה", הפועל באשדוד כשלוש שנים, הוא פרי שותפויות בין משרד הפנים, קרן בלומברג, מרכז פרס לשלום ולחדשנות ויד הנדיב. מטרת התכנית הינה ליצור, להאיץ ולהטמיע דרכי התמודדות חדשניות עם אתגרים מורכבים, למען רווחת התושבים. הצוות עבד על בסיס מתודולוגיה סדורה שפותחה בתכנית "הזירה", המתבססת על הצלחת תכנית צוותי החדשנות של קרן בלומברג, ומורכבת מעקרונות ושיטות עבודה מעולמות החשיבה העיצובית וקבלת החלטות מבוססות נתונים. במהלך כנס הרעיונאות התקיים מפגש חשיבה ושיח פתוח סביב האתגר: "הגברת השימוש בשירותי פנאי עירוניים ברובעים הוותיקים לגילאי 25-65".

הערב התקיים במכללת סמי שמעון ובספריית מקיף א', בהשתתפות כ-80 גורמים עירוניים ובעלי עניין השותפים לתהליך – עובדי עירייה מקשת רחבה של תפקידים בעלי ממשק ישיר ועבודה עם תושבים, ראשי מנהלות רובעים, עובדי החברה העירונית לפנאי ותרבות, המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, מנהלי מוזאונים ומנהלי מרכזים קהילתיים, מנכ"לית ועובדי חברת מהו"ת ותושבים מהרובעים הוותיקים. במפגש, העלו המשתתפים רעיונות לפיתוח יוזמות, במענה לאתגרים ולצרכים שעלו במהלך מחקר השטח, שארך כ-10 חודשים.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "כנס הרעיונאות הוא חלק חשוב בחזון רחב שנועד לחזק את החוסן הקהילתי והעירוני, ע"י שיתוף הציבור והירתמותו למעורבות פעילה בעיצוב המרחב הסביבתי בו הוא חי ויצירת אקלים עירוני המבוסס על ערכים חברתיים כמו ערבות הדדית, אחריות ושותפות של כל חלקי החברה".

המשנה למנכ"ל העירייה, הגב' דינה בר אולפן, הממונה הישירה על הפרויקט העירוני מטעם לשכת ראש העיר: "כחלק מהרצון של העירייה להבין יחד איך ניתן להפוך את המרכז הקהילתי לבית עבור התושבים, העירייה לוקחת חלק בפרויקט 'הזירה'. במפגש השיא של צוות החדשנות אנו רוצים להגביר את השותפות והמעורבות של הציבור, ובעיקר למצוא יחד את הדרך להפוך את אשדוד לבית".

מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי, אורן טוויל: "לשמחתי השנה האתגר של צוות החדשנות 'הזירה', נוגע ישירות לתחום עיסוקה של החברה העירונית לתרבות ופנאי.  ליוויתי את צוות הזירה החל מהשלבים הראשונים של המחקר ועד לשלב הצגת התובנות, ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לי ולמנהלי החברה להשתתף באירוע הרעיונאות ובתוך כך להשפיע על הקהילה. אני ממתין בציפייה ליישום הרעיונות שיגובשו לכדי ביצוע ואמשיך לתמוך בצוות ובפועלו למען רווחת התושבים והקהילה בעיר".

חברי צוות החדשנות בפרויקט "הזירה" הם: דר' אורי דיקן – מנהל מחלקת עצים באגף נטיעות, אריאלה רוזנטל – מנהלת מחלקת קשרי חוץ, אופק פס – רפרנט הגזבר במחלקת בקרה וכלכלה, טניה שפוצניק – מנהלת מחלקת מיכון והנה"ח , אגף הגבייה, מיכל אחאבן – מנהלת מרחב יצירה בחברה העירונית לתרבות ופנאי, סבטה מזור – ראש מנהלת רובע י'-י"ג ואוריה שלג – מנהלת צוות החדשנות, אשר סיכמה את הכנס ואמרה כי "בשלב זה הצוות מעבד את הרעיונות שעלו בשולחנות העגולים, לקראת הצגתם לראש העיר ולהנהלה הבכירה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*