כנס מתגייסים 2022

כנס מתגייסים 2022

למעלה מ-800 מתגייסות ומתגייסים התכנסו במשכן לאומנויות הבמה, לכנס מתגייסים עירוני, רגע לפני גיוסם לצבא, לשירות לאומי או למכינה קדם צבאית. הצעירות והצעירים נהנו ממופע בידור של גיא הוכמן, תיק למתגייס ומעמדת מידע של לשכת הגיוס.

צאתכם לשלום ובואכם בשלום.

גם השנה, כמידי שנה, קיימה עיריית אשדוד כנס מתגייסים והעניקה לכל מתגייס ומתגייסת תיק אישי למתגייס – מתנה משותפת של עיריית אשדוד והאגודה למען החייל. מאות מתגייסות ומתגייסים מאשדוד, וליתר דיוק למעלה מ-800 בוגרות ובוגרים שסיימו זה עתה את לימודיהם התיכוניים ונמצאים לפני שירות צבאי, שנת שירות או מכינה קדם צבאית, הגיעו למשכן לאומנויות הבמה באשדוד והשתתפו בכנס המתגייסים המסורתי. רק אתמול, עוד היו עסוקים בלימודיהם התיכוניים ובבחינות הבגרות האחרונות, והיום הם עומדים לפני מימוש חובתם האזרחית במסגרת הצבאית או הקדם צבאית.

על ארגון והפקת האירוע היו אחראים עובדי המרכז לשירות משמעותי הממוקם במרכז כיוונים לצעירים וממנו הוא פועל לכל אורך השנה, בתוככי בתי הספר התיכוניים ובמרכז עצמו. "המרכז לשירות משמעותי הוא המרכז שעוסק בפעילות העירונית לקראת הגיוס, בדגש על שירות משמעותי והשתלבות בכל היחידות הצבאיות" אומרת אתי לוגסי-טורקניץ, מנהלת מרכז כיוונים, ומציינת כי "במסגרת הכנה לצה"ל, המרכז מזמין כל אחת ואחד מבני העיר העומדים לפני גיוס, לבוא ולהתייעץ בכל נושא ושאלה בנושא הגיוס".

המרכז פתוח בכל יום בין השעות 16:00-19:00 ומציע עמדת הסברה, ייעוץ והכוונה ומענה לשאלות בנושא הגיוס והשירות בצה"ל. המרכז פועל כל השנה בתוך מערכת החינוך ומקדם מדיניות עירונית לשירות משמעותי בצה"ל. בין הפעולות שהמרכז מקיים לכל אורך השנה: פעילות של עמותת "אחריי!", תכנית הסייבר הלאומית "מגשימים", פעילות הכנה לצו ראשון, סדנת הכנה ליום המא"ה (איתור מיון והתאמה), עידוד לשירות בסיירות והפקת חוברת מידע למתגייס ולמשפחה.

לבד מכך ומהפעילות השוטפת במרכז לשירות משמעותי, מתקיימים במהלך השנה גם אירועים ופרויקטים מיוחדים כדוגמת: גלגלי תנופה – מפגש של קצינים וצוערים עם תלמידים בבתי ספר, מרוץ גולני – מפגש של חיילי גולני עם תלמידים, יום בעקבות לוחמים – יום סיור של תלמידים בעקבות המורשת הצה"לית, פעילות לכיתות י' – מפגש עם חיילים המספרים על תהליך הגיוס, כנס שנת שירות ומכינה ארצית וכנס עתודה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהקים את מרכז כיוונים, עיצב גם את מדיניות הגיוס ופועל לעידוד המערכת העירונית כך שצעירי אשדוד יעשו שירות משמעותי בצה"ל, בירך את באי הכנס ואיחל לכולם מיצוי מלא של יכולותיהם וכישוריהם בשירות משמעותי בצבא והכי חשוב שיצאו לשלום וישובו בשלום.

ראש מנהל החינוך אריה מימון ומנהלת אגף יל יסודי יהודית ביטון ציינו כי כל התכניות בבתי הספר אשר עוסקות בהכנה לגיוס, הן ייחודיות ואשדוד מהווה מודל ארצי בתחום ההכנה לגיוס. גם הם כמובן איחלו גיוס קל, ושיבה הביתה בבריאות מלאה ולאחר הגשמה עצמית בשירות משמעותי. בסיום, באי הכנס נהנו ממופע בידור של גיא הוכמן ו"תיק למתגייס" – מתנה משותפת של עיריית אשדוד והאגודה למען החייל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*