כל מה שרציתם לדעת על מורה פרטי/ת

כל מה שרציתם לדעת על מורה פרטי/ת

כיצד ניתן לחסוך בשיעורים פרטים, ומה צריך לבחון לפני לקיחת מורה פרטי? ראשית כל, לפני ששוכרים מורה פרטי יש לבדוק האם התלמיד באמת צריך שיעורים פרטיים. המלצה של מחנך הכיתה למתן שיעורים פרטיים הינו בגדר המלצה בלבד, וכדאי לרדת לעומק הסוגיה ולראות האם שיעורים פרטיים  הם הפתרון לבעיה המוצגת. על כן יש לשבת תחילה עם הילד בבית ולבדוק היכן הילד מתקשה והאם זוהי בעיה הניתנת לפתרון ללא עזרה מבחוץ.

בהנחה שצריך שהתלמיד זקוק לשיעור פרטי מומלץ לפעול ולבחון מספר פרמטרים:

1. תלמידים זכאים לקבל כספים מקרנות ותקציבים שמעניק משרד החינוך– רגע לפני שאנו פותחים את הארנק ומממנים שיעורים פרטיים יקרים, כדאי לדעת שישנן קרנות וגם תקציבים ממשרד החינוך לבתי ספר המיועדים לקידום ילדים מתקשים. כמו כן ישנם תקציבים לקבוצות עזר לתלמידים שמתקשים בבית הספר. מומלץ לבדוק מול מנהל ביה"ס אילו תקציבים קיבל וכיצד ניתן ליצור את אותן קבוצות.

2. יש לבחון את הצרכים של הילד ועל בסיס זה להתאים מורה פרטי – הפער בין המחיר של מורה פרטי מוסמך, לסטודנט שמעביר שיעורים פרטיים יכול להגיע לחצי מחיר. כמובן שיש הבדל בין ילד בכיתה ז' הזקוק לתגבור קל במתמטיקה לנער בכיתה י"ב הניגש לבגרות ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה וזקוק לתגבור. התלמיד בכיתה ז' יכול להסתפק בהחלט בסטודנט שיתגבר אותו ואילו עדיף שהתלמיד בכיתה י"ב ייקח את המורה המוסמך.

3. יש לבדוק האם אורך השיעור הפרטי מתאים ואפקטיבי לילד מומלץ להתאים את אורך השיעור בהתאם ליכולות של הילד. ישנם תלמידים המסוגלים להתרכז רק חצי שעה רצוף וישנם תלמידים ששיעור של שעה וחצי מתאים ליכולותיו. ולכן כדאי לא לבזבז זמן וכסף מיותר ולהתאים את אורך השיעור ליכולות הילד.

4. כדאי ליצור קבוצות לימוד בין מספר הילדים לעיתים ניתן בשיתוף הילד לאתר תלמידים נוספים הזקוקים לעזרה ולארגן שיעור משותף לקבוצה קטנה של תלמידים. פעולה זו תוזיל משמעותית את העלויות. אפילו אם נשלב רק עוד חבר אחד לשיעור המחיר יוזל בחצי וכושר ההוראה לא ייפגע.

5. חשוב לדרוש מהמורה הפרטי, לאחר השיעור הראשון, תכנית עבודה להתקדמות התלמיד – צריך לצאת מנקודת הנחה כי המורה הפרטי ימשיך ללמד את ילדך כל עוד לא נאמר לו אחרת. על כן יש לדרוש מהמורה הפרטי תכנית כללית כיצד הוא מעריך את התקדמות התלמיד וכיצד הוא מתכנן את ההמשך העבודה. יש לעקוב מידי כמה שיעורים באמצעות שיחה עם המורה בכיתה והמורה הפרטי על מצבו הלימודי של התלמיד והאם הוא עדיין זקוק לעזרה פרטנית או שניתן להפסיק.

6. במידה והתלמיד מתקשה במספר מקצועות לימוד מומלץ לפנות למכונים המאגדים שיעורים פרטיים במחירים מוזלים – ישנם היום מכונים אשר מאגדים חבילות לימוד פרטיות. ההורה יכול לקחת מורים פרטיים למספר מקצועות במחיר בעלות נמוכה יותר ממורה פרטי "עצמאי". חשוב לערוך סקר שווקים נרחב על רמת ההוראה של המכון וכמובן את העלויות שבין מכון למכון.

7. כאשר מנהלים משא ומתן על התשלום למורה הפרטי יש לזכור מספר פרמטרים

א. חשוב לזכור שהתשלום הוא נטו ולא ברוטו.

ב. זכרוהנטו שדורש המורה הפרטי כולל נסיעות והוצאות נוספות.

ג. במידה והתלמיד זקוק למספר רב של שיעורים ניתן להציע "חבילות", לדוגמא: אחרי עשרה שיעורים שיעור אחד חינם, או שהתלמיד ילמד שעה וחצי בעלות נמוכה יותר וכד'.

ד. במידה ותוכנית העבודה של המורה הפרטי אינה כפי שצפה אותה, והתלמיד זקוק לשיעורים נוספים יש לקיים משא ומתן על עלות נמוכה יותר של המשך השיעורים.

8. כדאי לדעת על פי חוזה מנכ"ל למורה המלמד מקצוע בביה"ס אסור להעניק שיעורים פרטיים לתלמידים מבית ספר זה יש לזכור שלמורה המלמד מקצוע מסוים בביה"ס אסור ללמד שיעורים פרטיים לילדי בית ספר זה ובוודאי לא לתלמידו הישיר.

נכתב על ידי יועצי פעמונים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*