כל מה שעובדי מדינה צריכים לדעת על ביטוח רכב

כל מה שעובדי מדינה צריכים לדעת על ביטוח רכב

ביטוח רכב מהווה את אחד מסוגי פוליסות הביטוח הנפוצות ביותר במדינה, ואחד מביטוח החובה היחידים – פוליסת ביטוח אותה אנו מחויבים לרכוש על פי חוק, גם אם איננו מעוניינים בכך (במידה ואנו מחזיקים ברכב, כמובן…). בעוד ביטוח חובה עבור רכב הוא הביטוח הבסיסי בו מחויבים כלל בעלי הרכבים באשר הם, קיימים ביטוחי רכב נפוצים נוספים אותם רוכשים מרבית הנהגים, דוגמת ביטוח צד ג' וביטוח רכב מקיף. אלו אמנם אינם בגדר חובה על פי חוק, אך מהווים אמצעי נפוץ ומתבקש ביותר למזער את רמת הסיכון הבלתי פרופורציונאלי אליו אנו נחשפים בכל פעם שאנחנו עולים עם הרכב שלנו על הכביש (פגיעה קלה יחסית ברכב אחר עשויה לעלות לנו עשרות אלפי שקלים במידה ואיננו מחזיקים בביטוח צד ג').

בעוד קבוצות מסוימות במדינה זכאיות להטבות ולתנאים נוחים יותר ברכישת ביטוח רכב, עובדי מדינה מהווים קבוצה מסוג זה, למרות שרבים מהם אינם מודעים לכך כלל. בתור עובדי מדינה, אם כן – מה חשוב שתדעו ותכירו בנוגע לביטוח רכב?

רכישת פוליסה מתאימה ורלבנטית

הנקודה הראשונה הרלבנטית עבור עובדי מדינה, אך גם עבור כל אחד אחר הרוכש ביטוח רכב בישראל, היא כי יש לרכוש את הפוליסה הנכונה והמתאימה עבורכם. שוק הביטוח בכלל וענף ביטוח הרכב בפרט מציעים כיום מגוון חסר תקדים של חברות ביטוח מהן ניתן לרכוש את פוליסת ביטוח הרכב, ועלינו להיות מודעים בדיוק לסוג הפוליסה שמנסים למכור לנו.

כבר ציינו כי ביטוח חובה הוא ביטוח סטנדרטי בו אין יותר מדי מקום למשחק, אך גם כאן קיימים לעיתים הבדלי מחירים מסוימים, כך ששווה לבדוק כמה הצעות ולהשוות מחירים. בכל הנוגע לביטוח צד ג' וביטוח מקיף, כאן כבר מדובר בביטוחי רשות ועלינו לשקול האם הם אכן מתאימים ורצויים מבחינתנו. ביטוח צד ג' מומלץ ביותר עבור כל בעל רכב, שכן כאמור טעות אחת קטנה על הכביש עלולה לגרום לנו להיכנס לחובות עצומים לבעל הרכב בו פגענו. במידה ורכב אחר יספוג נזק כבד יחסית או במקרים בהם מעורבים יותר מרכב אחד בתאונה, החוב שלנו עלול להיות משמעותי ביותר ויכניס אותנו לבור כלכלי ממנו ייקח לנו שנים להתאושש. הרבה יותר הגיוני ומשתלם לרכוש ביטוח צד ג' ולנהוג בראש שקט.

ומה בנוגע לביטוח מקיף? כאן כבר יש הרבה יותר מקום לבחון את ההצעות שאנחנו מקבלים ולהשוות ביניהן, כמו גם לבחון האם בכלל שווה לנו לרכוש ביטוח מסוג זה. כאשר מדובר ברכבים ישנים ובעלי שווי נמוך, פעמים רבות לא ישתלם כלל לרכוש ביטוח מקיף וניתן יהיה לחסוך הוצאה זו.

תנאים מועדפים במסגרת ביטוח רכב עובדי מדינה הראל

עד כאן עסקנו במידע כללי הרלבנטי לא רק לעובדי מדינה אלא לכלל בעלי הרכבים בישראל. אך מה בכל זאת מייחד את קבוצת עובדי המדינה בכל הנוגע לרכישת ביטוח רכב? ובכן, חברות ביטוח גדולות מסוימות מעניקות לקבוצות מסוימות, דוגמת עובדי מדינה, הטבות שונות ברכישת ביטוח רכב. זאת בעיקר מפני שעובדי מדינה מחזיקים לרוב בעבודה קבועה ויציבה, ניתן לסמוך על יציבותם הכלכלית וגם ישנם תמריצים שונים במשק לצ'פר ולסייע להם, למשל בתחום של רכישת ביטוח לרכב.

דוגמה טובה לכך היא חברת הביטוח הראל – ביטוח רכב עובדי מדינה הראל מציע, למשל, פוליסת ביטוח רכב רחבה ואטרקטיבית אשר כוללת כיסויים עבור אינספור מצבים אפשריים שונים, החל מרעידות אדמה, הפגנות ומהומות שונות ועד להגנה משפטית במקרים בהם מוגש נגד אותו נהג כתב אישום על ידי המדינה. כך, גם ביטוח של רכוש פרטי הנמצא ברכב דוגמת חפצים אישיים, מערכת שמע ומתקנים חשמליים למיניהם – כל אלו ניתנים לכיסוי על ידי הפוליסה המוצעת לעובדי מדינה.

כמובן שהתעריפים של פוליסת ביטוח רכב עובדי מדינה הראל (או כל אחת מחברת הביטוח האחרות המציעות פוליסה ייחודית ספציפית עבור עובדי מדינה) יהיו אטרקטיביים יותר על מנת לעודד את עובדי המדינה לבטח בחברה זו.

לסיכום, במידה ואתם עובדי מדינה מומלץ לחפש אחר פוליסת ביטוח רכב ייעודית, כזו המיועדת לעובדי מדינה ולהם בלבד, שכן פוליסות ייעודיות שכאלו יתאפיינו לרוב בתנאים מועדפים ואטרקטיביים יותר עבור עובדים המשתייכים לאותה קבוצה.

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*