כל מה שכדאי לכם לדעת על קניית רכב משפחתי

כל מה שכדאי לכם לדעת על קניית רכב משפחתי

יש הרבה מצבים שמביאים לכך שאנו צריכים רכב גדול יותר. בין אם מדובר בתחילת זוגיות, תינוק שנמצא בדרך, ילדים בוגרים יותר שהוציאו רישיון או כל דבר אחר, ייתכן שיגיע הרגע בו מעוניינים לרכוש רכב משפחתי. אבל איך בדיוק משלימים את הרכישה הזו ומבצעים אותה על הצד הטוב ביותר? הנה מספר טיפים חשובים.

הגדרת התקציב

התחום אליו נכנסנו בזה הרגע הוא רחב מאד, כאשר כיום ניתן למצוא מגוון מכוניות למכירה, בתקציבים שונים. ההחלטה הראשונה שצריך לקבל היא ביחס לסוג הרכב הנבחר, או אם תרצו – הקטגוריה אליו הוא משתייך. יש הרי הבדל בין רכב מיני משפחתי לרכב משפחתי או בין רכב שטח למיני וואן, כאשר הפערים משפיעים גם על המחיר.

נקודת ההתחלה של רבים הבאים לרכוש רכב משפחתי, בהקשר הזה, היא הגדרה ראשונית של תקציב בו ניתן לעמוד מבלי "לחנוק" את חשבון הבנק, ולראות מהן האפשרויות המוצעות בתקציב זה. יש כיום מספיק אפשרויות מימון לרכב בין ניתן להיעזר, דוגמת קבלת הלוואה מהבנקים או מגופים חוץ בנקאיים, ליסינג לרכב או אפילו עסקת טרייד אין. האחרונה מתאימה כמו כפפה ליד לאנשים שיש ברשותם רכב, אך מעוניינים להשתדרג לרכב יקר, גדול יותר ולרוב גם חדיש יותר.

בחינת העלויות הנלוות

חשוב להזכיר שעלות הרכב ממש לא מסתכמת במחיר הרכישה הראשוני שלו. צריכת הדלק מהווה פרמטר מרכזי עליו רבים מתבוננים כשהם רוכשים רכב, ובצדק גמור: ההבדלים בין רכב "זללן" לחסכוני בדלק עשויים להגיע לאלפי או עשרות אלפי שקלים בשנה. עלות הטיפולים הממוצעת ברכב, המוסכים שעושים זאת וכן עלות הביטוחים לרכב (יש רכבים שיקר יותר לבטח, מכיוון שעלות החלפים עבורם יקרה יותר) צריכים להיכנס אף הם לתוך המשוואה הפיננסית של רכישת הרכב.

התאמה לצרכי המשפחה

כשמדברים על רכב משפחתי, צריך לשאול שאלה חשובה נוספת: "איזו משפחה?". התשובה לשאלה עשויה בהחלט להגדיר את מאפייני הרכב. זה מתחיל עם מספר בני המשפחה שעשויים לשבת ברכב. זהו לא רק מספר המושבים, שנע ברכבים המשפחתיים בין חמישה לשבעה, אלא גם המרחב הפנימי של הרכב. הדגמים כיום שונים מאד, מהבחינה הזו, כך שבעת הבחירה מומלץ לסקור את הרכב בצורה ישירה, או אפילו להתנסות בישיבה בו.

מכיוון שכל משפחה ישראלית ממוצעת זקוקה לפתרונות אחסון במהלך הנסיעה – בטח ובטח משפחה עם ילדים – חשוב לבחון את הרכב גם מהבחינה הזו. תא המטען של הרכב הוא אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירה, כאשר מומלץ לוודא שהוא גדול מספיק כדי שניתן יהיה לאחסן בתוכו את כל מה שדורש אחסנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*