כל מה שכדאי לדעת על גלאי עשן עצמאי לבית

כל מה שכדאי לדעת על גלאי עשן עצמאי לבית

על פי האמרה הידועה, אין עשן בלי אש. לכן, ברור מדוע הופעה של עשן בבית שלכם מעידה שדבר מה אינו כשורה, מה שמצריך טיפול מהיר לפני שיתפתח לכדי קטסטרופה של ממש. האמצעי שמסייע לצורך זה הוא גלאי עשן, אשר מגיע כיום במגוון צורות. לפניכם סקירה המתייחסת לחשיבות הגלאים, לאופן ההתקנה שלהם ולחשיבות המכרעת של תחזוקה וביצוע בדיקות תקופתיות.

כל הסיבות להצטייד בגלאי עשן

בנקודת ההתחלה, יש להתייחס לכך שהחוק בישראל מחייב התקנה של גלאי עשן עצמאי בכל בית חדש, וזאת בהתאם להוראות מכ"ר, 550, בנושאי מתח והזנה. על פי התקנות, נדרש להתקין את הגלאים בכל אחת מהדירות של בניין מגורים רב קומות, אם כי המלצה גורפת היא להתקין את הגלאי גם בבתים פרטיים. בהמשך לכך, מומלץ שלא לוותר על התקנה שלו בדירות ישנות, אשר החוק הנוכחי לא מחייב לגביהן.

כאשר מתייחסים ליתרונות הגלאי, לא מפתיעות התקנות הנוכחיות וההמלצה להצטייד בגלאי בכל מקרה. הגלאי מספק התרעה מיידית בכל מצב בו עשן חריג מופיע בבית, ולכן מאפשר לבני הבית לזהות את הבעיה בהקדם האפשרי ולפעול בהתאם. ידוע הרי שבתחום הזה כל שנייה חשובה, ולעיתים אף מהווה ההבדל בין החיים למוות. גלאי עשן מספק שקט נפשי, לאורך שנים, ואידיאלי במיוחד בבתים עם ילדים או קשישים בהם קשה לשים לב להופעת עשן בדרכים אחרות. מבחינה ויזואלית, החדשות הן טובות גם כן: אם בעבר גלאי עשן היו מסורבלים ופגעו במראה האסתטי של החלל בו עוצבו, כיום הם קטנים, אסתטיים וניתנים להתקנה פשוטה במיוחד.

אז איך מתחילים?

אתגר מרכזי בעת התקנת מערכת גילוי אש הוא לבחור בחברה המקצועית ביותר שתוכל לקחת על עצמה את המשימה. חשוב לוודא שמדובר בחברה המספקת דגמים איכותיים, העומדים בתווי התקן הנדרשים בתחום. הגורמים המקצועיים יוכלו בוודאי להעניק ייעוץ לגבי המיקום האידיאלי בבית בו ניתן למקם את הגלאי. אם בוחרים במטבח, הבחירה הנפוצה ביותר, חשוב למקם את הגלאי במרחק של מספר מטרים מהכיריים. בדרך זו הגלאי לא יתריע בצורה מיותרת בכל מקרה של בישול, אבל כן יספק התרעות במקרים חריגים.

מומלץ להעדיף חברות אשר מספקות את כל השירותים תחת קורת גג אחת: לא רק אספקת הגלאי, אלא גם ההתקנה שלו וביצוע הבדיקה התקופתית אחת לשנה (בהתאם לחלק 3 לתקן הישראלי 1220). בדיקה זו בוחנת את כל המאפיינים המגדירים את תפעול הגלאים, כמו גם את מצב הרכיבים השונים, כשבסוף הבדיקה מופק טופס דיווח שנתי אותו יש להעביר לשירותי הכבאות בישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*