כיתת ותיקים – מיזם חדש המשלב אזרחים ותיקים בבתי ספר על יסודיים

כיתת ותיקים – מיזם חדש המשלב אזרחים ותיקים בבתי ספר על יסודיים

'כיתת ותיקים', פרויקט הדגל של המשרד לשוויון חברתי ומשרד החינוך בשיתוף האגף לחינוך העל יסודי ברשויות המקומיות, מגיע לאשדוד ובשלב הראשון יפעל בבית הספר השש שנתי -מקיף ו'. התוכנית משלבת אזרחים ותיקים בבתי ספר על-יסודיים, באמצעות יצירת מסגרות לימוד והעשרה לאזרחים ותיקים. כיתות וותיקים פועלות כיום בכ-60 רשויות מקומיות בישראל ורושמות הצלחה מרשימה. עכשיו, גם באשדוד. זה הזמן להירשם.

המשרד לשוויון חברתי ומשרד החינוך, בשיתוף האגף לחינוך העל יסודי ברשויות המקומיות, השיק את 'כיתת ותיקים', תוכנית מקורית המשלבת אזרחים ותיקים בתוך בתי הספר העל-יסודיים, על ידי יצירת מסגרות לימוד והעשרה ומתוך מודעות והכרה בחשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל החיים. הלימודים עצמם מתקיימים יחד עם הצוות הבכיר של בית-הספר, מנהל/ת התיכון ומנהלת חטיבת הביניים, רכזי שכבות והמורים המובילים את ההכנה לבחינות הבגרות. הוותיקים ייפגשו פעם או פעמיים בשבוע וילמדו מגוון מקצועות: אזרחות ואקטואליה, פסיכולוגיה, אנגלית, מחשבים, מתמטיקה, תנ"ך ומורשת, היסטוריה, לימודי ארץ ישראל, זמר עברי, מוזיקה קלאסית ותיאטרון, ערבית, ניהול פיננסי וחינוך גופני.

בבית הספר השש שנתי מקיף ו' גיבשו כבר נייר עמדה המסדיר את תכני הלימוד והמטרות תוך שימת דגש על שילוב האזרחים הוותיקים במסגרת הבית ספרית, כך שתהיה השפעה הדדית הן על התלמידים הצעירים והן על הלומדים הוותיקים. בבית הספר סימנו כמה מטרות חשובות אשר יתרמו לשינוי התודעה בקרב בני הנוער כלפי האזרח הוותיק וייצרו תשתית העשרה והשכלה לאוכלוסיית הוותיקים. התכנית תאפשר טיפוח של הקשר הבין דורי תוך השפעה לטובה על האקלים הבית ספרי, טיפוח ההשתייכות והמעורבות החברתית תרבותית של הלומדים המבוגרים, שיפור כישוריהם החברתיים לפעול במסגרות חברתיות מגוונות, פיתוח מעורבות חברתית התנדבותית, מחויבות לקהילה ותחושת שייכות לקהילה ותעורר מודעות והכרה בחשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל החיים.

"השגת המטרות הללו יסייעו הן לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים המשתתפת במיזם, והן לתלמידי בתי הספר שהצטרפו אליו" אומרים בבית הספר וכבר נערכים לקליטת הכיתה הראשונה שתחל לפעול בשבוע הראשון לחודש פברואר. התכנית עצמה מוצעת לכל אזרח ואזרחית שהגיעו לגמלאות ויש להם זמן פנוי להשתלב ב'כיתת הוותיקים'. "שנת הלימודים נפתחת באוקטובר, אחרי החגים, ומסתיימת ביוני יחד עם יציאת התלמידים לחופש הגדול" אומרים בבית הספר, אך השנה היא מתחילה בפברואר כאמור, כפיילוט ראשוני. תכנית הלימודים תהיה סמסטריאלית, כאשר בכל שנת לימודים יהיו 2 סמסטרים, והיא מציעה שני מסלולי לימוד: פעם או פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות או פעם בשבוע למשך שש שעות.

המפגשים ייערכו במקיף ו', בכיתת לימוד נפרדת ונגישה ובשעות הפעילות הרגילות של התלמידים. לבד משילוב האזרחים הוותיקים במסגרת הלימודית ובהתחככות עם התלמידים, יתקיים שילוב גם בפעילויות הייחודיות של ביה"ס כך שאפשר יהיה לראותם גם בטקסים ובאירועים שבית הספר עורך לתלמידיו. האגף העל יסודי במינהל החינוך, המלווה את התוכנית ברשות המקומית, שמח על השקת המיזם בעיר ומאחל להנהלת מקיף ו', לצוות החינוכי ולכל מי שישתלב בתוכנית – הצלחה והנאה. "ככל שהמיזם יזכה להיענות אנו נרחיב אותו גם למסגרות חינוך נוספות" אומרים במינהל החינוך וקוראים לציבור הוותיקים לנצל את ההזדמנות שהתכנית מציעה להם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*