כיצד מכשירים עובד לעבודה בגובה

כיצד מכשירים עובד לעבודה בגובה

עבודה בגובה היא עבודה אשר כרוכה בסיכונים רבים מהעובדה הפשוטה שהעבודה מתבצעת בגובה משמעותי וכל נפילה עלולה להסתיים באסון. אין ספק כי כל עבודה אשר מתבצעת עם שני רגליים על הקרקע תהיה הרבה יותר מורכבת באוויר, בין אם מדובר בעבודה המתבצעת על פיגומים ובין אם האדם קשור בחבלי סנפלינג. אם אתם מעוניינים לדעת את כל מה שחשוב אודות הדרכת עבודה בגובה, כדאי שתקראו את המאמר המדובר.

באיזה מצבים יש לבצע עבודה בגובה?

חשוב מאוד להבין כי כל עבודה אשר מתבצעת בגובה של שני מטרים או יותר מהקרקע תכנס להגדרה של: "עבודה בגובה". מי שיבצע את ההדרכה המדוברת חייב להיות בעל הכשרה לבצע את סוג העבודה הספציפי שהוא עוסק בה וכן, הכשרה לבצע את העבודה בגובה. העבודות המתבצעות בגובה יכולות להיות מגוונות לרבות: הנחה של טיח או צבע לבניין, טיפול בגג שלא מגודר, עבודות מיזוג, טיפול בליקויי בנייה, ניקיון של חלונות בבניינים רבי קומות ועוד. כל העבודות הללו דורשות הסמכה מתאימה וכן מחייבות הכשרה בכדי לבצע אותן בגובה. יש לציין כי מעסיקים לוקחים חלק בלתי נפרד באחראיות לכך שלעובד יהיה את הכלים ואת הידע המתאימים בכדי להגן על עצמו.

מה צריך לדעת על תקנות עבודה בגובה?

המטרה של תקנות עבודה בגובה היא להפחית באופן ניכר את הסכנות אשר חלות על העובדים. אי אפשר להימנע מעבודות בגובה, אך בהחלט אפשר להפחית את הסיכונים וכך לצמצם את האסונות. מדי שנה יש לא מעט עובדים אשר נפגעים ונהגים במקומות עבודה שבהם הם עובדים בגובה. ישנם מקרים שבהם בהחלט ניתן למנוע את זה. עובד שיש לו את הידע ואת ההכשרה המתאימים בכדי להעריך את הסכנות העומדות מולו וכן את ההבנה לגבי כיצד עליו לנהוג בכל מצב, יוכל לשמור על עצמו ועל הסביבה שלו במהלך העבודה.

כל עבודה המתבצעת בגובה של שני מטרים או יותר מגובה האדמה מחייבת הכשרה מתאימה וכן שימוש בציוד אשר מיועד לכך. ההכשרה תתבצע רק על ידי מדריך מוסמך ומקצועי בתחום זה, כאשר העובד יהיה חייב להחזיק באישור בתוקף במקום העבודה. השימוש באמצעי זהירות חלה על העובד ומנהל העבודה חייב לפקח כי כל פעולה בגובה מתבצעת בהתאם לתקנות.

חשוב לציין כי לא כל עובד יכול לעבוד בגובה. בכדי לעבוד בגובה על העובד להיות בגיר מעל גיל 18. הוא צריך לעבור הדרכה מתאימה שבסיומה הוא יקבל אישור המעיד על הכשרה ונוסף עליו להיות כשיר לעבודה. כל עובד שעבר פגיעה כלשהי גם מחוץ לעבודה, צריך ליידע את המעסיק.

מהו תפקידו של מדריך עבודה בגובה?

הכשרת עובד לעבודה בגובה צריכה להתבצע כאמור על ידי מדריך עבודה בגובה מקצועי ומנוסה וזאת מכיוון שישנם סיכונים שונים בעבודה הנעשית בגובה. המדריך חייב להיות אדם שלמד את התחום והוסמך לעסוק בו והוא מחזיק בתעודה אשר מאפשרת לו לעסוק בתחום החניכה. בין הנושאים שיש לעבור במהלך ההדרכה הם: הכרות עם משטחי עבודה שונים לרבות הסכנות שכל אחד מהמשטחים יכול ליצור, ציוד מגן הרלוונטי בכל סוג של עבודה בגובה והחשיבות של ציוד מגן בעבודה בגובה, מערכות נדרשות לצורך מניעת נפילות, מערכות בלימת נפילות המשמשות בעבודה על גבי סולמות גבוהים וכן בעמידה על משטחים שיש בהם סכנת שבירה וכיצד היא תיושם, עבודות בטוחות בחללים מאתגרים ועוד.

בכדי שהדרכת עובד לעבודה בגובה תתבצע בצורה הטובה ביותר, יש לבחור מדריך לעבודה בגובה מקצועי ומנוסה אשר יספק את ההדרכה המדויקת והטובה ביותר לכל עובד על מנת שיגן על עצמו ועל סביבתו במהלך העבודה.

לחברת צמח בטיחות מדריכי גובה מוסמכים רבים, אשר יגיעו עד אליכם להדרכת העבודה בגובה. בין אם מדובר בהדרכה בשפה העברית, האנגלית, הספרדית או הערבית, לחברת צמח בטיחות מדריך מתאים במיוחד עבורכם.

צרו קשר עוד היום ותאמו הדרכת עבודה בגובה מותאמת לאופי עבודתכם!

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*