כיצד להבטיח כי המשכנתא שאנחנו נוטלים היא הטובה ביותר עבורנו?

כיצד להבטיח כי המשכנתא שאנחנו נוטלים היא הטובה ביותר עבורנו?

אחת הדרכים הבסיסיות ביותר בהן כולנו מתנהלים מבחינה כלכלית בעידן הנוכחי היא באמצעות הלוואות מסוגים שונים (פירוט בדף המרכז), וספציפית הלוואה מסוג משכנתא – משכנתאות הפכו כבר מזמן לכלי הפיננסי העיקרי והנפוץ ביותר בו משתמשים מרבית האנשים לצורך מימון של רכישת נכס למגורים, דוגמת בית או דירה. בעוד מדובר בהלוואה ארוכת טווח (לרוב לפרקי זמן של עשרות שנים) אשר תקבע במידה רבה כיצד ייראו חיינו הכלכליים לאורך חלק ניכר מחיינו, חשוב מאוד לקחת הלוואה שכזו בצורה מושכלת ומחושבת. כיצד נוכל להבטיח כי אנחנו אכן נוטלים משכנתא אשר מתאימה לנו, בתנאים טובים ומהגוף הנכון והמתאים ביותר?

למידה של התחום וייעוץ מקצועי בבנק למשכנתאות

הצעד הראשון בו ניתן ורצוי לנקוט על מנת להבטיח כי בסופו של דבר ניקח את המשכנתא המתאימה והטובה ביותר עבורנו הוא למידה כללית מסוימת של התחום – מהי בעצם משכנתא? מהם הפרמטרים השונים במשכנתאות אשר עשויים להשתנות מבנק לבנק? מהן נקודות התורפה במשכנתאות? האם טמונות סכנות נפוצות מסוימות בנטילת משכנתא ואם כן – מהן וכיצד ניתן להימנע מהן? בקיצור, לעשות את מה שנעשה בכל תחום אחר בחיים לו אנחנו מייחסים חשיבות רבה ואשר אינו פשוט או טריוויאלי כל כך –נלמד אותו לפחות בצורה בסיסית, על מנת שנוכל להבין על מה אנחנו בעצם מדברים.

מלבד ללמידה עצמאית, כללית ובסיסית לרוב, של תחום המשכנתאות, מומלץ גם לגשת לקבלת ייעוץ מקצועי בנוגע למצבם הספציפי והייחודי. זאת ניתן ורצוי לעשות בכל בנק למשכנתאות (דוגמת הבנקים הגדולים והמוכרים), כמו גם אצל כל יועץ פיננסי ואנשי מקצוע רלבנטיים נוספים. יש לציין כי במקרה של בנק משכנתאות ממנו אתם שוקלים לנטול משכנתא בהמשך, הייעוץ המקצועי עשוי להינתן בחינם, אך כדאי להיות מודעים גם לכך שאותו יועץ מייצג את הבנק המסוים בו הוא עובד, כך שתמיד כדאי לפקוח עיניים ולבצע השוואות להצעות והתנאים שמעניקים גם הבנקים האחרים.

מחשבון משכנתא וכלים מתקדמים נוספים

לאחר שלמדנו את התחום באופן כללי ובסיסי לכל היותר, ואולי גם קיבלנו כמה טיפים מחברים ובני משפחה וייעוץ מקצועי מגורם בתחום דוגמת הבנק למשכנתאות עימו יצרתם קשר, כדאי להכיר כי קיימים כלים נוספים המאפשרים לנתח את המשכנתא ולהגיע למסקנות פרקטיות בנוגע לפרטים השונים הרצויים מבחינתכם בהלוואה אותה אתם מעוניינים לקחת.

דוגמה טובה לכלי שכזה היא מחשבון משכנתא, אשר זמין באתרי האינטרנט של הבנקים הגדולים ויכול לסייע לכם לתכנן את תקופת החזר ההלוואה, את הריביות השונות ופרטים רבים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון. בנוסף, כדאי להכיר אפשרויות וכלים נוספים העומדים לרשותכם בתחום, דוגמת צ'קליסטים שונים אותם ניתן למצוא באתר הבנק אשר יסייעו לכם לעשות סדר ולוודא שאתם לוקחים בחשבון את כל מה שכדאי לקחת בחשבון.

כל אלו יחדיו יבטיחו כי אתם לוקחים את המשכנתא שלכם בצורה המושכלת והבטוחה ביותר שרק ניתן…

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*