כוחה של הלשון

כוחה של הלשון

מה מקומם של האופניים החשמליות – האם הם מקור סכנה או כלי עזר? באיזו מידה הרובוטיקה משפיעה על חיינו? למה חשוב להתנדב והאם ההתנדבות היא ערך? מהי ערבות הדדית ומה משמעותה של אחריות אישית? האם יש להתיר סמים קלים כתרופה או שסמים הם סמים הם סמים…? מעניין לא? ובכן, אלה היו חלק מהנושאים המרתקים שנשמעו מעל הבמה בתחרות הנואם הצעיר ורתקו את הקהל.

זו השנה ה-29 שתחרות הנואם הצעיר מתקיימת באשדוד והפכה זה מכבר לזירה תחרותית מאתגרת במיוחד שרבים מבקשים להשתתף בה ולהגיע אל השלב האחרון – שלב הנאומים לפני קהל. המיזם משותף לעיריית אשדוד, חברת אדמה-אגן באשדוד, המועצה לישראל יפה ומועדון רוטרי והוא זוכה להתעניינות רבה. השנה התקיימה התחרות העירונית באודיטוריום של מרכז כיוונים, בהשתתפות 15 תלמידים שהגיעו לשלב הסופי – 5 תלמידים מכל שכבה: יסודי, חטיבות הביניים והחטיבה העליונה.

השפה כידוע היא הביטוי העמוק ביותר לנשמת האומה. היא הרוח המעצבת ובונה את תרבות העם והיא המנגנון הקושר יחידים לקיבוץ חברתי ולארגון בעל מאפייני זהות המבדילים אותו מחברה ומקהילה אחרת. בחברה הישראלית יש לשפה משמעות כפולה: לשון מדוברת המאפיינת זהות לאומית ומקור היסטורי משותף ותרבות דיבור המבטאת דעות ומחשבות שונות בחברה מורכבת. במערכת החינוך העירונית שמים דגש על הסעיף השני, תרבות דיבור ויכולת ורבאלית, ובשיתוף פעולה ארוך שנים עם מועדון רוטרי אשדוד הם מקיימים את תחרות הנואם הצעיר, השם דגש על היכולת האישית של המתמודדים בהבעה לשונית, הצגת רעיונות ויכולת שכנוע. או כפי שהם אומרים "תחרות הנואם הצעיר הוא מיזם חינוכי-ערכי שמטרתו לקרב את בני הנוער אל ערכי תרבות הדיבור, יכולת הביטוי ושימוש בשפה נכונה, חינוך להישגים ועידוד למצוינות והצלחה".

כמו לכל תכנית חינוכית גם לתחרות זו הוצגו מטרות שנועדו לפתח את כושר הביטוי והדיבור בפומבי, להטמיע תרבות דיבור בקרב הדור הצעיר, להביע רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב, לעודד ולקדם את השימוש הנכון בשפה העברית, לטפח סבלנות וסובלנות בבני נוער בחברה, לחנך ולעודד להישגיות ולמצוינות ובתוך כך גם לערוך היכרות עם ארגון רוטרי ותרומתו לקהילה.

לתחרות הנואם הצעיר 2016 נבחרו השנה נושאים מאוד מעניינים ובהם: אופניים חשמליים – יתרונות וחסרונות, השתלטות הרובוטיקה והשפעתה על חיינו, התנדבות כערך, לגליזציה (חוקיות) של סמים קלים כתרופה וערבות הדדית ואחריות אישית. "הנושאים היו מרתקים, הנואמים היו מדהימים והתחרות היתה קשה" אומרים בחבר השופטים ומשבחים את הרמה הגבוהה שהפגינו התלמידים בכל המקצים.

להלן התוצאות:

יסודיים – נתנאל גוטרמן מבי"ס צמח – השתלטות הרובוטיקה.

חטיבת הביניים – לילך הנגבי ממקיף ד' – התנדבות כערך.

חטיבה עליונה – נועה אסטנגלוב ממקיף ו' – לגליזציה של סמים.

במינהל החינוך מציינים כי שלושת הזוכים במקומות הראשונים ישתתפו בתחרות אזורית שתתקיים ב-24/2 ברחובות, ולאחריה, יגיעו הזוכים לתחרות הארצית שתתקיים השנה במשכן לאומנויות הבמה באשדוד, בתאריך 20/3/16. את התחרות באשדוד יארגנו מועדון רוטרי ומינהל החינוך והוא יהיה לאירוע המרכזי של תחרות הנואם הצעיר בישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*