יעקב אביב (מפקח בנייה) – האם לעשות שיפוץ לפני השכרת נכס?

יעקב אביב (מפקח בנייה) – האם לעשות שיפוץ לפני השכרת נכס?

יעקב אביב מפקח בנייה עם היתרונות והחסרונות בשיפוץ דירה לפני השכרה.
למה כדאי לשפץ נכס לפני השכרה? באיזו רמה צריך לשפץ את הדירה לפני שמשכירים? ומה חשוב לדעת לפני שיפוץ לבית מושכר?

יעקב אביב: "שיפוץ דירה לפני השכרת הבית הוא מאתגר אך משתלם"

אם הדירה שלכם משופצת ובאזורי הביקוש, מספיקות כמה תמונות בודדות כדי שתוכלו למצוא במהירות שוכרים לנכס שלכם, הדרישות המבוקשות ביותר הן הדירות המתוחזקות, ככל שהדירה במצב מוזנח ולא מתוחזקות כראוי כך ערך הדירה יורד ותתקשו לגבות דמי שכירות סבירים.
שיפוץ דירה להשכרה יאפשר לכם להפחית באופן משמעותי את הצורך בחיפוש שוכרים וכך גם בימי הצגת הדירה, יעלה את ערך הנכס ובכך את דמי השכירות החודשיים לשוכרים וכן ימנע ליקויים ותקלות שונות בדירות שעלו עברו שיפוץ מיום הקמתן או דירות שלא עברו שיפוץ זמן רב.
מפקח בנייה, יעקב אביב, מכיר את היתרונות הרבים בשיפוצים ושדרוגים וממליץ בחום לשקול שיפוץ נכס לפני השכרה: "שיפוץ משמעותי לא קורה כל שנה ולא כל חמש שנים או יותר, ברגע שעשיתם שיפוץ משמעותי לבית מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת עם טייח וצבע ככל שמתבקש ולרוב כל החלפת דייר. שיפוץ ותחזוקה הם משימה מאתגרת אך משתלמת, שיפוץ הוא הדרך להפוך דירה למבוקשת, עם שכירות גבוהה יותר מדירה לא משופצת ויתרונות רבים למשכירים".

כל היתרונות בשיפוץ לפני השכרת נכס

יתרונות רבים טמונים בשיפוץ נכס להשכרה, היתרון הבולט ביותר עבור המשכירים הוא עליית ערך הנכס, כמעט כל רמת שיפוץ בדירה תגרום לעלייה בערך הנכס להשכרה, בחלק מהמקרים מדובר על עלייה של מאות שקלים בדמי השכירות החודשיים ולעיתים אף יותר בדירות עם שיפוצים מאסיביים לדירות ישנות.
שיפוץ דירה יוביל לירידה בצרכי תחזוקה, על אף שבכל מצב ייתכנו מצבים בלתי צפויים או בעיות צנרת וחשמל שונות שיצריכו את התערבותכם, שיפוץ דירה יצמצמם באופן משמעותי את התעסקות בתחזוקה.
דירה משופצת תאפשר לכם למצוא שוכרים בקלות וללא צורך בהצגות רבות של הבית, חלק מבעלי הדירות תקועים בפייסבוק ובמקומות נוספים עם דירה לא משופצת ונאלצים להוריד את המחיר באופן משמעותי עד שבחרו בשיפוץ הנכס.
בנוסף, דירה משופצת מושכת אליה דיירים איכותיים, דירים טובים ישמרו ויטפחו את הבית ויישארו בדירה למשך שנים.

האם כדאי לוותר על שיפוץ לפני שמשכירים את הנכס?

למטבע שני צדדים, שיפוץ דירה הוא לא פיקניק, אנשים רבים מוותרים על שיפוץ דירה מהיבטים רבים, בניהם עלות שיפוץ בחלק או בכל הדירה, התעסקות עם קבלן עבודה ועובדים שלא מגיעים בזמן ומעכבים את סיום השיפוץ, בעלי הדירות יעדיפו להוריד את דמי השכירות החודשיים או להשקיע זמן רב יותר במציאת השוכר המתאים.
אם אין לכם עיסוק אחר והדירה או הדירות שלכם הם העיסוק היחידי, ייתכן ולא יפריע לכם להגיע בתדירות גבוהה לדירות או לקבל הודעות רבות מהשוכרים על תקלות בדירה והצורך בתחזוקה ותיקוני ליקויים.
מכוון ופעמים רבות זהו אינו המצב וחשוב לשפץ דירה למגורים או להשכרה כל תקופה ארוכה ובמיוחד בדירה בה מתחלפים דיירים רבים.

לא חייבים לשפץ הכל: יעקב אביב מציע לכם לשקול עלות מול תועלת

אם אתם מתלבטים אם לשפץ דירה שכורה או להשאיר אותה במצב הנוכחי, למפקח יעקב אביב יש פתרון לסוגיה: "לא תמיד מוצאים את התקציב, הזמן והכוח לשיפוץ את כל הדירה וגם אם אתם לא גרים בה. אם הדירה לא במצב גרוע, תוכלו לבחור בריצוף בלבד, שיפוץ המטבח בלבד או שיפוץ האמבטיה. כל שיפוץ נדרש יעשה טוב".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*