יחידה מתל נוף באה ללמוד באשדוד

יחידה מתל נוף באה ללמוד באשדוד

אנשי יחידת הבינוי של בסיס תל נוף באו לאשדוד לסיור הכרות ולמידה על תפקוד העיר בעת חירום. אשדוד נבחרה בזכות תפקודה ב'צוק איתן' והמחמאות להן זכתה מכל הגורמים המקצועיים. את המשלחת קדמו מנכ"ל העירייה, ראש מינהל התפעול וראש מינהלת ט"וט"זי"ז.

ביום חמישי האחרון (25.12.14) ביקרה באשדוד יחידת בינוי של בסיס תל נוף. הביקור הלא רשמי, שהוגדר בפי המארגנים כביקור ידידותי, החמיא מאוד לאשדוד אשר שמחה לארח את המשלחת המכובדת ולהציג בפניה את העיר ואת פועלה.

תחילת התהליך בפנייה שהגיעה לראש מינהלת רובע ט"וט"זי"ז, גב' מרי פרץבוגנים. "לאור המחמאות שזכתה אשדוד בניהול המערכת העירונית ב'צוק איתן', ולאור המודל שפיתחה העיר בתחום התפעול בשעת החירום, ביקשו המארגנים לבקר אותנו וללמוד מקרוב על המודל ועל המשימות והאתגרים איתם התמודדנו במערכה" אומרת גב' פרץבוגנים ומציינת כי הסיבה שהם בחרו באחת המינהלות היא בשל העובדה כי גם הם כיחידת בינוי, מתפקדים במתכונת דומה למינהל התפעול בעת חירום. "הם אמונים על השבת המצב לקדמותו בזמנים קצרים מאוד, כדי לאפשר לבסיס להמשיך ולתפקד בכשירות מלאה בחירום".

בביקור אשר שילב הכרות וסיור ברחבי העיר ולמידה על המודל הנ"ל, שמעו האורחים סקירה מקפת ממנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, שדיבר על 'צוק איתן' בהיבטים של פעילות העירייה בחירום – החוסן הקהילתי והפעולות שעשתה העירייה כדי לשמר זאת לכל אורך המערכה, הטיפול בזירות אירוע והשבת המצב לקדמותו במהירות המרבית, המטה המשימתי ותפקוד המינהלות. בתוך כך הוא נתן גם סקירה על העיר, על אופייה המיוחד, המיזמים העומדים על הפרק ועל התחזיות להמשך פיתוחה של אשדוד.

בסיור שערכה המשלחת ברחבי העיר הם ביקרו במרכז המבקרים של נמל אשדוד סיירו בפארק אשדודים, עקבו אחר דגי האגם הדואגים לשומרו נקי כל השנה, השתעשעו במתקנים ובקרו באמפיתיאטרון הגדול בישראלאת הסיור הם חתמו בביקור במוקד העירוני שם האזינו לסקירתו של מנהל המוקד מר דוד דבש, למדו מהו "מוקד רואה" ומשמעויותיו ככלי עזר בעת חירום, צפו בסרטונים מתקופת המלחמה באמצעותם אותרו זירות אירוע ומפגעים בעיר, ושמעו על תפקוד המוקד בחירום.

מר שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול, נשא הרצאה מקפת על תפקודו של המינהל על כל היבטיו, מינהלות הרבעים, המטה המשימתי, הקשר עם התושב, הסיוע למס רכוש והטיפול בנזקי המלחמה, פעילות המוקד העירוני, הסיוע במיזם ההפגות, השמירה על הסדר הציבורי בחירום והתפקוד הכללי המאפשר חיי דגרה גם במצב מורכב כמו בחירום.

גב' פרץבוגנים שארגנה את הביקור וליוותה אותו לכל אורכו, דאגה להעניק לאורחים תשורה צנועה ואף התכבדה, יחד עם מנכ"ל העירייה, בתעודת הוקרה אותה העניק ראש המשלחת, סא"ל שגיא טסה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*