יום העצמאות.. הכלכלית ול"ג בעומר אחד – איך זה נפל עליי פתאום?

יום העצמאות.. הכלכלית ול"ג בעומר אחד – איך זה נפל עליי פתאום?

בעוד כמה ימים, יום העצמאות! איזה כיף!
דגלים! הופעות בחינם! אורות מהבהבים! ועוד אורות מהבהבים! ונצנצים! וספריי שלג וספריי חוטים! ורובה בועות סבון מנגן! ואקדח עם לייזר מנגן! ופופקורן ונקניקיות ותירס ושיערות סבתא וגלידה אמריקאית ו… ו… ו…
כל כך הרבה שפע, כל כך הרבה ילדים, כל כך הרבה הוצאות!

משפחות עם 2-3 ילדים, מוציאות רק בערב החג מאות שקלים על הצעצועים הנ"ל שבמקרה הטוב ימשיכו לנצנץ עד אור הבוקר למחרת ובמקרה הרע, יפלו/יאבדו/ישברו (או סתם יפסיקו לעבוד ועכשיו נסה לחזור אחורה בין ההמון ולמצוא את המוכר ממנו קנית..) באמצע המדרחוב כחמש דקות לאחר שניקנו..

איך אפשר לחסוך משמעותית? כרגיל, להתכונן מראש!  ובעצם, למה שלא נהפוך את היום הזה ליום העצמאות הכלכלית לילדים, על הדרך, הם גם ילמדו מזה משהו!

כמובן שמי שרצה, יכל מבעוד מועד להזמין אינספור סוגים ומינים של אביזרים מנצנצים ורועשים מהאתרים הסינים ובכך, גם להנות ממבחר אינסופי וגם ממחירים אפסיים.

אולם, מי שלא עשה זאת, עדיין יכול להנות ממחירים סבירים, שכן כבר מחול המועד, חנויות ה"סטוק" למיניהן מלאות עד אפס מקום באביזרים מנצנצים משלל הצבעים והסוגים במחירים נמוכים יותר מאלו שיימכרו בדוכנים.. ושם, גם יהיה לכם זמן לעשות השוואת מחירים, ולבדוק כל מוצר.. לכן, שווה לתת קפיצה ולקנות לכל ילד מראש, את מה שצריך.

ומה עם הערב עצמו? ההצעה שלי היא לתת לכל ילד סכום מסויים (ע"פ רצונכם ויכולתכם!) ולהסביר להם שהם יכולים לקנות עם זה מה שהם רוצים, והדגישו בפניהם שכל הרחוב מלא בדוכנים כך שלא ימהרו לבזבז את הכל במקום אחד ושאם ישאר להם כסף, הוא יהיה שלהם ואם יגמר, אז פשוט נגמר!
לוו אותם לדוכנים, והסבירו להם את משמעות הקנייה שלהם, כמה כסף יישאר להם והאם לדעתם המוצר שווה את המחיר.

לדוגמה, בשנה שעברה, בני בן ה8, שקיבל 50 שח לבזבוזים החליט לקנות רובה לייזר ב15 שח, לאחר מכן ראה חרב זוהרת ב30 שח ורצה לקנות גם אותה. החרב, איך לומר, לא ממש שווה את זה, אז נתתי לו שני הסברים,
הראשון היה שאם יחליט לקנות את החרב, יישארו לו רק 5 ש"ח ואם יראה לאחר מכן משהו נוסף שירצה, הוא לא יוכל לקנות. הטיעון הזה לא ממש שיכנע אותו.. אז נתתי לו טיעון נוסף:

הסברתי לו שעם הכסף שהוא הולך לקנות בו את החרב, היה יכול לקנות שני רובי לייזר כמו שהוא קנה והאם לדעתו זה שווה?
הוא מייד אמר שלא, והחזיר את החרב. (כאן המוכר סינן לשותפו "מהלך טוב של האבא" ;))
אז הנה דוגמה, איך ללמד ילדים את ערך הכסף.

יום העצמאות אינו נגמר בערב, ויש לנו את ההוצאות למנגל של  המחרת וגם של לג בעומר שיגיע 10 ימים אח"כ..
גם כאן, חשוב לתקצב מראש, כמה הולכים באמת לאכול? נסו להיזכר את כמויות הבשר שזרקתם בשנה שעברה וקנו בהתאם, כך שהשנה לא תזרקו.

הסופרים מלאים במבצעים שרק מחפשים לדחוף לכם כמויות של אוכל ושתיה, אל תתפתו ובידקו כל מבצע לגופו, כך ש"קנה 3 קבל 1 מתנה" לא יהפוך ל"קנה 3 קבל 1 מתנה וזרוק 2 אחרי שהיו כל היום בשמש.."

בקבוקי הבירה והאלכוהול ניתנים להחזר וזה אחלה דמי כיס לילדים!

כל שקל שתחסכו, יוכל לשמש אתכם לדברים אחרים.

כמו תמיד, הדבר החשוב ביותר הוא לתכנן מראש כמה אנחנו מוכנים ויכולים להוציא על כל דבר, כך שלא תהיה חריגה מהתקציב!

זהו אתם מוכנים לחודש מאי, ואם תתקצבו אותו נכון, לא תהיו בגירעון בסוף החודש ולא תוכלו לשאול "איך זה נפל עליי פתאום?"

אשמח לענות על כל שאלה.
פרנק בקוש
יועץ לכלכלת המשפחה ולמשכנתאות
טל': 050-6885851

אימייל – [email protected]

פייסבוק – https://www.facebook.com/franck.bakosh

אתר – www.franckbakosh.co.il
בהצלחה וחג שמח!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*