יובל שנים לאגודה למען הקשיש והחברה אשדוד 

יובל שנים לאגודה למען הקשיש והחברה אשדוד 

אגודה למען הקשיש והחברה באשדוד ציינה אתמול (26/10) יובל שנים להיווסדה, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר האגודה מר יצחק זכריה, יו"רי האגודה לדורותיהם, חברי הנהלה וציבור הקשישים. מזל טוב ויום חג שמח לאגודה ולחבריה. בשנת 1971 הוקמה "האגודה למען הקשיש", במטרה לשמש כגוף אשר יפעל לסיפוק צרכיהם של הקשישים בעיר. ההחלטה על הקמת האגודה החלה בסקר פשוט שערך מר יצחק זכריה, מי ששימש בעברו כעו"ס קהילתי ואף כיהן כמנהל הלשכה הסוציאלית ובהמשך כמנהל האגף לשירותי רווחה, קהילה ובריאות בעירייה, והיום הוא עומד בראש האגודה. הסקר שמנה 1,800 בתי אב ע"פ פנקס הבוחרים, כלל שאלות בסיסיות: האם יש מים חמים בבית? האם יש מקרר בבית? האם יש מקלט רדיו? האם גרים בשכירות במבנה "עמיגור" או פרטי וכו'.. לשם כך, גויסו תלמידות מסמינר "גבעת וושינגטון" שעברו מבית לבית ומלאו את שאלון הסקר.

הקמת האגודה היתה אז אירוע חריג ובלתי שגרתי במדינה שעיקר ענייניה עסקו בהישרדות והתבססות, על רקע מאבקיה מול שכנותיה הערביות. האגודה היתה אפוא מודל לחשיבה חדשה ופורצת דרך, אשר הביאה לידי ביטוי את המודעות החברתית לעולמם של הקשישים. מאז, עברה האגודה תהליך התפתחותי שהרחיב את שירותיה לקשישים ולאזרחים הוותיקים כפי שתואר בסרטון תדמיתי אשר הוקרן בטקס החגיגי.

את הטקס, אשר התקיים בבית יד לבנים, פתחה הזמרת האשדודית יוליה פלדשרוביץ' והתזמורת הסימפונית אשדוד, שליוו את הטקס בסדרה של מופעי שיר וניגון. הסרטון התדמיתי שהוקרן בהמשך הביא לידי ביטוי את העשייה הרחבה והמגוונת של האגודה מיום הקמתה ואת התהליך ההתפתחותי שעברה האגודה ביובל שנותיה.

בדברי הברכה למעמד החגיגי תיאר מר יצחק זכריה, יו"ר האגודה בשנים האחרונות, את תחילתה של האגודה וציין "הנני חבר באגודה 50 שנה, ומשנת 2015 הנני משמש  כיו"ר האגודה בהתנדבות, ורואה בכך שליחות וסגירת  מעגל אישי". הוא הודה לעיריית אשדוד ולד"ר לסרי על התמיכה באגודה ועל החזון שלו בנושאי חברה וקהילה ומקומו של הקשיש בתוך החברה האשדודית. הוא ציין לשבח את כל הפעילים באגודה מיום היווסדה, יו"רי האגודה בעבר וחבריה, נבחרי הציבור דאז והיום, והודה לכולם על תרומתם להצלחת הפעילות של האגודה.

עומר אונגר, מנהל אגף הרווחה במינהל לשירותים חברתיים, שיבח את חברי האגודה על פועלם למען חוסנה של העיר וציין כי כוחה של קהילה נמדד דווקא בחוליות החלשות שבה, ואשדוד היא דוגמה להשקעה וטיפוח של כל החוליות בשרשרת הקהילתית.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ציין את תחילת דרכה בגיבוש חזון לעיר שבה כל תושב באשדוד הוא המרכז של העשייה העירונית והוא שמח לראות כיצד החברה מטפחת ותומכת בקהילת הקשישים וותיקי העיר. ד"ר לסרי הודה לראש העיר לשעבר אינג' צבי צילקר על תמיכתו באגודה ושלח לו איחולי בריאות. כמו כן הודה ליו"רי הקודמים – עוזי אריאלי ושרה לוין – על תרומתם להצלחת האגודה, ולמר זכריה שמוביל את העשייה המרשימה של האגודה מאז 2015. כמו כן, ד"ר לסרי הודה לסגנו והממונה על ההשירותים הקהילתיים הרב אבי אמסלם, שמשקיע רבות בהצלחת מכלול הפעילות של המינהל ושל האגודה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*