טיפים לאכילה נבונה במסעדה והמנעות מפיתויים

טיפים לאכילה נבונה במסעדה והמנעות מפיתויים

עם פתיחת המסעדות ובתי הקפה, חוזרים התיאורים המפתים בתפריט ומנות ענקיות, ללא דרך לדעת כמה קלוריות צורכים, הגעגוע לבילוי במסעדות ובבתי קפה יכול להוות מלכודת.

ד"ר סוזן בוורמן תזונאית ראשית בחברת הרבלייף מסבירה: "לאכול בחוץ זה תענוג שכנראה לא תרצו לוותר עליו לנצח. אני מאמינה שללמוד להסתדר עם תפריט וללמוד כיצד "לסעוד באחריות" הן מיומנויות שכדאי לשלוט בהן. בממוצע, אנחנו אוכלים כשליש מהארוחות שלנו רחוק מהבית, לכן כדאי לשים לב לכמה מהמלכודות הנפוצות שאורבות לנו במסעדות."

ד"ר בוורמן מעניקה טיפים לאכילה נבונה בחוץ:

אל תוותרו על תוכנית הארוחות הרגילה שלכם – הכינו תוכנית כוללת למזונות שאתם אוכלים בדרך כלל בארוחות שלכם, והקפידו על כך. אם אתם נוהגים בדרך כלל לאכול שילוב כלשהו של חלבון, ירקות וסלט לארוחת הצוהריים, חפשו משהו דומה בתפריט; ואל תתנו לעיניים לנדוד לכיוון הכריך או הפסטה.

היזהרו ממאכלים שנשמעים בריאים יותר מפי שהם – כריכים יכולים להיות בריאים אם מכינים אותם מבשר דל שומן, ירקות ולחם מדגנים מלאים. אבל הקלוריות יכולות להתווסף במהירות אם מוסיפים גבינה או מיונז, או אם הכריך גדול. היזהרו גם מסלטים שנשמעים בריאים! סלט עוף יכול להכיל יותר מ-1000 קלוריות אם הוא מכיל עוף מטוגן, תוספות ורוטב עשיר.

היזהרו מהמנות המיוחדות – ייתכן שהמלצר שלכם יגיע עם תיאור מעורר תיאבון של המנות היומיות, לכן שימו לב! את מרבית המנות המיוחדות לא ניתן לשנות, מה שאומר שאולי לא תצליחו לוותר על הרוטב, או לבקש שהדג יוכן על הגריל ולא בטיגון. אם המנות המיוחדות מתאימות לחישובים שלכם: נפלא! אבל החליטו על מנה מהתפריט מראש, כך שיהיה לכם גיבוי.

אל תיפלו למלכודת הגדלת המנה – היו נחרצים כשמציעים לכם יותר אוכל ממה שאתם רוצים, גם אם זה נשמע כמו תמורה טובה לכסף שלכם. כאשר המלצר שלכם אומר: "תמורת 5% הנחה, תוכלו לקבל עם המנה תוספת צ'יפס", חשבו לעצמכם: "ב-5% הנחה בלבד, אני אקבל תוספת של 600 קלוריות ו-40 גרם שומן."

קראו בעיון את הערך הקלורי בתפריטים – מחקר שנערך לאחרונה הראה כי הקלוריות במנה בפועל עשויות להיות גבוהות ב-20% ממה שמופיע בתפריט. בנוסף, הערך הקלורי מתייחס לרוב לפריטים נפרדים ולא לסך הקלוריות עבור הארוחה המלאה כפי שהיא מוגשת. לכן, אם אתם מחשבים את הקלוריות עבור המנה העיקרית, אל תשכחו להוסיף קלוריות עבור התוספות. 

לבסוף, זכרו שמנות במסעדה עשויות להיות ענקיות – התחלקו במנה הראשונה עם בן/בת הזוג שלכם והזמינו תוספת ירקות; לחילופין, ארזו את השאריות לאחר שאכלתם את המנה שלכם. כשמדובר בהגדלת מנות, המסעדה אולי יכולה להרשות לעצמה להעמיס על הצלחת, אבל אתם לא.

מאת: ד"ר סוזן בוורמן תזונאית ראשית בחברת הרבלייף

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*