טופס  4 לבניין חדש

טופס  4 לבניין חדש

קבלן, בנית בניין? יופי! זוכר את כל השלבים הסופיים לאישור אכלוס בבניין? כל הפרטים על הטופס כאן!

מה זה בכלל טופס 4?

טופס ארבע הוא אחד הדברים הכי חשובים שכל קבלן וכל דייר עתידי חייב להכיר. לא משנה אם אתם עוברים לדירת קבלן או לבית פרטי, טופס 4 הוא טופס אכלוס. מה זה אומר? טופס ארבע הוא האישור הסופי בבנייה של בניין, הבית או הפרויקט, אותו יגשו האדריכל או הקבלן בעלי היתר הבנייה שהיו שותפים להתליך הבנייה של הבניין שגם מומלץ שיהיה בפיקוח הדיירים. לצורך אישור הבקשה בשלבים מאוחרים יותר של הפרויקט, מתחילים בתהליך של בדיקות רחבות לבניין כמו למשל האם הבניין יכול להתחבר לתשתיות, האם הבניין בטיחותי לשהייה, האם הוא בנוי לפי כל התקנים, האם יש בו את כל מה שצריך מבחינת המערכות שבו ועוד. קבלת הטופס תיהיה רק כאשר כל הגורמים הרלוונטים מצאו כי הבניין תקין. במידה ולא תקפידו שלאורך תהליך הבניה כל בעלי המקצוע הרלוונטיים חותמים במקום הנכון על הטופס, אתם צפויים להיתקל בקשיים ובעיכובים במועד האכלוס.

מה הדרישות לקבלת הטופס?

תהליך כזה עשוי להיות מציל חיים ואף למנוע מצב שבו מבנים עלולים לקרוס. לכן חשוב מאוד לא לזלזל בו ולא למהר, להשקיע בכל תהליך, עם כל גורם מקצועי שבא לבדוק ולעמוד בכל דרישה של הרשות המקומית גם אם נראה שהדרישות מורכבות מדי, לכן ההמלצה לזירוז התהליך היא עבודה "לפי הספר" בתהליך הבנייה.

המסמכים שצריך להגיש יחד עם הבקשה הם-

  • אישור של מהנדס כי המבנה ראוי למגורים
  • אישור בדיקת תקינות של הבטון בשלד הבניין
  • אישור תכנית סניטרית
  • תעודת תקינות של איטום של המרחבים המוגנים בבניין ממכון התקנים
  • אישור ממכבי אש על תקינות הבניין מאש (לא תמיד צריך)
  • הוכחת התאמה בין ההיתר לבנייה בפועל מצד מהנדס ואדריכל
  • אישור של חברת הגז כי מערכות הגז בבניין תקינות

כל האישורים הללו יאפשרו לכם לקבל את החתימה הסופית על כך שניתן להיכנס לבניין.

כמה זמן לוקח להוציא טופס 4 לבניין חדש?

לאחר שהקבלן או היזם הגיש את הבקשה לטופס 4, הועדה של הרשות המקומית תשלח מפקח שיאמת בשטח את הנתונים שנכתבו בבקשה, על מנת לוודא שהכל נכון ולא הוסתרה שום חריגת בנייה. לאחר אימות נתונים הרשות המקומית מקבלת את המסמכים לאישורו של הבניין החדש, דבר העשוי לעכב את קבלת הטופס, כיוון שלכל מחלקה עשוי להיות זמן שונה לאישור הטפסים מול היזם או הקבלן. לעיתים הקבלן עשוי להיתקל בדרישות של חידוש כבישים או בניית גן שעשועים העשויים לעכב את הטופס לו הוא מחכה. הזמן הממוצע יכול לקחת בין שבוע לכמה חודשים, תלוי בדרישות המגיעות מהמחלקות השונות ברשות המקומית.

למידע נוסף ביקרו באתר: Torem.co.il

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*