חשיפה ירוקה למרכז הקיימות

חשיפה ירוקה למרכז הקיימות

השבוע התקיים בבית הספר יום שיא לחשיפת מרכז הלמידה "קיימות", אשר הוקם כיוזמה של מחלקת חינוך במינהל החינוך, המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, ובמימונם. המרכז מציע דרך לימודית חדשה וחווייתית לנושאי סביבה ואורח חיים מקיים. על הטקס המרשים לחשיפת המרכז ומטרותיו, נצחה המועצה הירוקה של בית הספר.

מרכז הלמידה "קיימות" בבית ספר רעים נבנה במטרה לעודד קיום של אורח חיים מקיים בחיי היוםיום, מתוך הנחה שככל שהתלמידים יעסקו יותר בנושא, יחקרו אותו וידונו בו, יהיה שינוי בהתנהגותם בתחומים שהמרכז עוסק בהם. כך מתארים בבית הספר את מטרות המרכז תוך שהם מתארים את המרכז כמי שעוסק בנושאים מגוונים בנושאי קיימות, אורח חיים של תלמידים ומשפחותיהם כדוגמת הפרדת פסולת, חיסכון במים, זיהום אוויר, הים וסביבתו החופית, צרכנות ירוקה וטבע עירוני, ועידוד התלמידים לעסוק בשאלות העולות מנושאים אלה. המרכז גם מעודד סקרנות ובחינת האפשרויות הקיימות, השפעותיהן על הסביבה ועידוד בחירות המקטינות את טביעת הרגל האקולוגית של כל אחד מהם ושל משפחותיהם

נושא הקיימות יכול להישמע רחב ומורכב אך בפועל אפשר בהחלט לתרגמו לשפת המעשה. את זה עושה המרכז בחיי היומיום וביום השיא שהתקיים בבית הספר, נחשף המרכז בטקס מרשים, בו הציגה המועצה הירוקה את חשיבות ההתנהגות המקיימת בחיי היום יום שלנו. הם עשו זאת במלל, ריקוד ושיר. את הטקס כיבדו גב' מרטין עובדיה מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך, ד"ר ענת רוזן מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, גב' מרב יגר רכזת חינוך והסברה באיגוד ערים וגב' קרן קיזלשטיין האחראית על הפרויקט באיגוד ערים.

המשך היום כלל מופע קרקס ירוק בו צפו כל תלמידי בית ספר וכן ילדי גן משקפת וגן מכמורת שהתארחו בבית הספר. דרך המופע חזרו התלמידים ולמדו מהי התנהגות מקיימת תוך הנאה מן המופע המרהיב. לסיומו של היום התקיימו סדנאות להכנת מוצרים בשימוש חוזר בכיתות הו, בהדרכתה של גב' רונית דדון, להנאתם הרבה של התלמידים. כל אחד מן התלמידים בכיתות אלה סיים את היום עם מוצר חדש שנוצר משימוש חוזר בחומרים שונים.

לסיכום. "היה יום גדוש בחוויות למידה מגוונות ומהנות – לעידוד התנהגות מקיימת בבית הספר ובבית" אומר מנהל בית הספר מר ירון שניידר ומסכם עוד יום מיוחד בבית ספר "רעים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*