חשיבותן של בדיקות חדירות

חשיבותן של בדיקות חדירות

בשנים האחרונות, ניתן לראות שיותר ויותר ארגונים מחליטים לשכור את שירותיהן של חברות אבטחת מידע וכל זאת על מנת שאלה יבצעו בדיקות חדירות. תודות לבדיקות הללו, ניתן להעריך את רמת החשיפה של המערכות שיש בארגון וכמו כן לקבל תמונת מצב לגבי נקודות תורפה פוטנציאליות שיש. כך אפשר להיות ערוכים למתקפות סייבר.

הכתבה בשיתוף עם בדיקות חדירות – חברת בדיקות חדירה PT.

3 סוגי של מבדקי חדירה

להלן הסוגים:

-מבדק Black Box – מבוצע באמצעות מומחה אבטחה מידע, שאין לו שום מידע מקדים על הארגון. זהו מבדק אותנטי ואין ספק שהוא מדמה בצורה הכי טובה ניסיון מתקפה על מערכות הארגון. למבדק זה יש חיסרון בולט ומשמעותי והוא הזמן שנדרש להשקיע על מנת שיהיה אפשר ללמוד את המערכת ולזהות את הפירצות הקיימות בתוכה.

-מבדק White Box – מבוצע גם כן באמצעות מומחה אבטחת מידע. רק להבדיל ממבדק Black Box, כאן מומחה המידע מקבל את כל המידע הנחוץ על הרכיבים שיש לבדוק. יש חיסרון בולט ומשמעותי והוא חוסר האותנטיות של הבדיקה.

-מבדק Grey Box – מדובר על מבדק המשלב את שני המבדקים שהוזכרו לעיל. המטרה המרכזית במבדק זה היא לבצע בדיקה אפקטיבית וגם רחבה. מדובר על מבדק שיכול לחסוך המון זמן לבודק המבצע אותו.

בדיקות חדירות – מהן המטרות שלהן?

להלן המטרות:

  • איתור נקודות תורפה במערכת הארגון.
  • זיהוי חולשות על ידי כלי סריקה אוטומטיים.
  • מיפוי מערכת וסיכונים.
  • דימוי מתקפה.
  • הערכת נזק עסקי צפוי.
  • בחינת יעילות מערכות ההגנה.
  • שדרוג המערכת.
  • צמצום נזקים עתידיים למערכת ולארגון.

כמה מילים על היעילות של מבדקי החדירה

עם הזמן, אפשר לראות שאיומי הסייבר רק הולכים ומתרחבים. אפשר לראות שהאקרים משתמשים במגוון שיטות חדירה, דרישות כופר, השתלטות ועוד. אגב, כיום רוב מתקפות הסייבר הן מתקפות אוטומטיות. הכוונה היא שהתקיפה נעשית על ידי מערכת מסונכרנת של תקיפות אוטומטיות.
בדיוק בשביל זה, יש צורך אמיתי ומשמעותי במבדקי חדירה. תודות למבדקים הללו, הארגון יכול להיות הרבה יותר בטוח.

בדיקות חדירות – מהי שיטת הפעולה הנפוצה?

ראשית יש לזהות את המערכות המיועדות לחדירה. לאחר מכן, יש לבחון את המידע הזמין למי שמבצע את הבדיקה ובהמשך יש לבחון את הכלים האפשריים להשגרת המטרות הנדרשות.

איך לבחור חברה המתמחה בביצוע בדיקות חדירות?

אם תריצו חיפוש בגוגל, תגלו שיש מספר חברות מובילות בארץ המספקות שירותי בדיקות חדירות. מומלץ לבדוק מיהם הלקוחות של החברות, כמה שנות ניסיון יש לחברה בתחום, האם יש עליה המלצות, איך הדירוג שלה ועוד. בהמשך, יש גם לבדוק את המחיר המבוקש על השירות. שימו לב, יכול להיות שתגלו פערים במחירים בין חברה אחת לאחרת. בחרו בחברה שממנה הכי התרשמתם ונתנה את המחיר האטרקטיבי ביותר. שיהיה בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*