חשד לפרשת שחיתות רחבת-היקף בעיריית אשדוד

חשד לפרשת שחיתות רחבת-היקף בעיריית אשדוד

עפ״י הפרסומים באתר וואלה, הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לבכיר בעירייה ולחברי מועצת העיר לשעבר כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע בעבירות שונות הקשורות לקבלת שוחד במיליונים מקבלני ויזמי נדל"ן שפעלו בעיר. בנוסף, נשלחו מכתבי שימוע לעשרה קבלנים ויזמים החשודים במתן שוחד ובעבירות נוספות. ההחלטה התקבלה באישורו של המשנה לפרקליט המדינה עו"ד אלי אברבנאל.

פרשת השחיתות בעיריית אשדוד נחקרה בידי יחידת להב 433 של המשטרה ויחידת יהלום של רשות המסים, בליווי פרקליטות מחוז דרום. על פי החשד, הקימו החשודים, כל אחד עסק לייעוץ ליזמים בתחום הנדל"ן וקיבלו לכאורה מהיזמים ומהקבלנים שוחד של מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים באשדוד ובוועדות התכנון והבניה. אחד מחברי המועצה חשוד אף הוא כי קיבל כסף מיזמים שונים.

השני חשוד בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-3.8 מיליון שקלים, בעוד אחר קיבל לכאורה הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150 אלף שקלים וביקש שוחד מהקבלנים בסכום של 100 אלף דולר. הבכיר בעירייה חשוד שקיבל כספי שוחד בגובה של כ-320 אלף שקל וכן אופציה לרכישת מגרש. השלושה חשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת גילוי בפני ועדת התכנון והלבנת הון.

בטרם יוחלט אם להגיש כתבי אישום, הוזמנו כאמור החשודים לתת את גרסתם בהליך שימוש בפני ראש הצוות הכלכלי בפרקליטות דרום עו"ד שלום שיפר ובהנחיית פרקליט המחוז, עו"ד אלון אלטמן.

 

תגובת הלן גלבר חברת מועצת העיר:

עשיתי את תפקידי נאמנה כנציגה וכנבחרת ציבור מול הגורמים הרלוונטים מכאן ואילך זה בסמכות פרקליטות המדינה.

כתב אישום בכפוף לשימוע לנבחרי ציבור בכלל ובאשדוד בפרט מהווה רמזור אדום לכל העוסקים בשליחות ציבורית, בטח ובטח בתפקידי מפתח ובצמתי החלטות מהותיות.

אני סמוכה ובטוחה שלאחר השימוע  נדע בדיוק לאן פני נציגי הציבור באשדוד.

כולי תקווה שלאחר הבדיקה המקיפה יאמצו נבחרי הציבור נורמות ראויות המחייבות אותם ליושרה ולנקיון כפיים .

מי שיאמץ נורמות חדשות יבחר על ידי הציבור ומי שלא טוב יעשה אם ישאר מחוץ למסגרת הציבורית.  

באדיבות: וואלה

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*