חלב, מריר, לבן ורובי – מה ההבדלים בין סוגי השוקולד השונים ולמה כל אחד מהם מתאים?

חלב, מריר, לבן ורובי – מה ההבדלים בין סוגי השוקולד השונים ולמה כל אחד מהם מתאים?

השוקולד הוא כבר מזמן לא רק שוקולד – הוא הזדמנות לעולם שלם של טעמים וחיבורים מעניינים שכבר לא שייכים אקסקלוסיבית לעולם הקינוחים המפואר. היום בעולם שולטים ארבעה סוגי שוקולד עיקריים: שוקולד לבן, שוקולד מריר, שוקולד לבן ושוקולד רובי. מכל אלו אפשר לייצר שוקולדים מיוחדים ומנות מפוארות אבל גם היום, הרבה אנשים לא באמת יודעים הרבה לגבי ההבדלים ביניהם ומה הולך עם מה. כדי לעשות לכם סדר, אספנו עבורכם את כל המידע שכל אחד צריך לדעת אודות ארבעת סוגי השוקולד המובילים ועל כל הדברים שהכי מתאימים להם ושיוציאו אתכם עם טעם מתוק בפה.

שוקולד חלב

שוקולד חלב הוא אולי השוקולד האהוב ביותר בעולם. שוקולד זה לרוב יכיל בתוכו כשניים עשר אחוזים של אבקת חלב מיובש ועליו להכיל לפחות עשרה אחוז של מוצקי קקאו על מנת שיוכל להיחשב כשוקולד חלב. בינינו, את שוקולד החלב הכי טוב לאכול ככה, כמו שהוא, אבל הוא גם עובד מצוין בתוך עוגיות או עוגות.

שוקולד מריר

שוקולד מריר הוא שוקולד שקיבל את השם שלו (וגם את המרירות שלו) אודות לאחוזי הקקאו הגבוהים שיש בו. על פי ההגדרה המדויקת על שוקולד מריר לכלול כ-40 אחוזים של קקאו, אך מרבית השוקולדים המרירים שנמכרים כיום מכילים הרבה יותר, לרוב בין 50 ל-80 אחוזים  של קקאו. חשוב לדעת שככל שאחוזי מוצקי הקקאו בשוקולד מסוים גבוהים יותר, כך הוא מעורבב עם פחות סוכר, מה שהופך אותו לפחות מתוק. השוקולד המריר כשלעצמו מתאים גם לטבעונים והוא גם פרווה, מה שהופך אותו למרכיב פופולארי בעולם קינוחי הפרווה. שוקולד מריר עובד נהדר עם שורה של מרכיבים, ביניהם אלכוהול, פירות יער, קפה, תבלינים חזקים ועוד.

שוקולד לבן

שוקולד לבן נחשב לסוג חדש יחסית של שוקולד. הוא שווק לראשונה רק בשנות ה-80 של המאה ה-20, ואחד המשפטים שאנשים הכי אוהבים לחשוב עליו הוא ששוקולד לבן הוא לא באמת שוקולד. אז נכון, הוא אינו מכיל עיסת קקאו כמו השוקולדים האחרים אבל הוא מכיל חמאת קקאו, מה שנותנת לו את השומניות שבו. על פי ההגדרה, על שוקולד לבן לכלול לפחות 20 אחוזים של חמאת קקאו ומינימום של 14 אחוזי מוצקי חלב. שוקולד לבן עובד מצוין עם עוגות גבינה מסוגים שונים, אגוזים, קוקוס, פירות יער, פירות טרופים ועוד.

שוקולד רובי

שוקולד רובי הוא השוקולד החדש ביותר שיש בשוק. שוקולד רובי שווק לראשונה ב-2017 והוא מתאפיין בטעם יותר פירותי משאר השוקולדים שברשימה שלנו. באופן מפתיע, השוקולד צבוע ורוד לא בעקבות הוספה של צבעי מאכל או פירות, אלא בגלל הזן המיוחד של הקקאו שממנו הוא מופק – קקאו הרובי. על פי ההגדרה הרשמית, על שוקולד רובי להכיל כ- 47 אחוזים של מוצקי קקאו ו25 אחוזים של מוצקי חלב על מנת להיחשב כשוקולד רובי. שוקולד רובי משתלב מצוין עם מרכיבים מעט מפתיעים כמו רוזמרין או לבנדר, ווסאבי, פלפל שחור ועוד.

קרדיט: pixabay
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*