חיטה וחסה בערוגות הגינה

חיטה וחסה בערוגות הגינה

מאחרי הגינה היפה של בית ספר רתמים אשר הושקה זה עתה, ישנו סיפור מעניין המתחיל מחלום קטן וסופו שהפך לפינת חמד ירוקה ויפה המנציחה את זכרו של תלמיד בית הספר. "הגינה האקולוגית על שם ליאונל ראוכברגר" הם קראו לה והתלמידים שמחים לטפח את הערוגות הנאות המתאפיינות לפי תחום חקלאי מוגדר.

"הכל התחיל לפני כשלוש שנים, כאשר באה אליי דורה לוי, המורה המובילה של המועצה הירוקה, וסיפרה לי על חלומה להקים גינת תבלינים בבית הספר", כך מספרת לנו גב' שושנה בכור, מנהלת בית הספר רתמים, בתארה כיצד החל מיזם ההקמה של הגינה הבית ספרית. "כמובן שנעניתי מיד לאתגר" אומרת היא וממשיכה, "ויחד עם המועצה הירוקה של בית הספר הקמנו את הגינה".

אז כמו הרבה דברים יפים שמתרחשים בבית הספר, גם הגינה היפה הזאת החלה כאמור בחלום קטן, ברעיון שכבש את לב המנהלת והפך לאתגר ולבסוף סחף אחריו את תלמידי בית הספר, או כפי שמתארים אנשי החינוך "במהלך הזמן התברר לצוות החינוכי כי הגינה מהווה מוקד משיכה לתלמידים, גם במהלך שעות הלימודים וגם בשעות אחר הצהרים, ובית הספר החל בתהליך בדיקת האפשרות להרחבת הגינה וגיוס התקציב".

תהליך זה לא ארך זמן רב שכן בעקבות מבצע צוק איתן ותודות לסיוע שקיבלה אשדוד מהמשרד להגנת הסביבה, נמצא התקציב והמיזם יצא לדרך. ד"ר ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה מספרת: "בעבודה מאומצת של הצוות שלי, מרב יגר וקרן קיזלשטיין, ובשילוב כוחות עם מינהל החינוך והרשת הירוקה, הצלחנו לתרגם את הסיוע הזה לכלים יישומים שיאפשרו לבית הספר להקים את הגינה".

ואכן הגינה קמה גם קמה, ומה יש בה, בגינה היפה הזאת? "עולם קסום על פני שטח נרחב" אומרים בבית הספר ומציינים את "ערוגות הירק, ערוגות צמחי התבלין, פינת צמחי הבר העונתיים, בוסתן עצי הפרי, קומפוסטר, ערוגה של חיטה ואפילו פינת ישיבה קסומה". כן, כל זה בגינה המקסימה של בית הספר ובין ערוגה לערוגה נבנו גם שבילים נאים אשר הפכו את כל המתחם לחגיגה לעיניים.

השבוע, בטקס חגיגי ומרגש נחנכה הגינה, ובית הספר החליט להנציח בגינה את שמו של תלמיד בית הספר שנפטר ממחלה קשה ואל הטקס המרגש הוזמנה המשפחה. וכך, הגינה הקסומה ממנה יהנו תלמידי בית הספר והקהילה, תיקרא "הגינה האקולוגית על שם ליאונל ראוכברגר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*