חיבוק חם לקשישי אשדוד

חיבוק חם לקשישי אשדוד

הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין מחלקת בימים אלה מענקי חימום בסך 350 שקלים ל-2059 קשישים באשדוד. המענקים מחולקים על ידי עובדי הרווחה בעיר ועמם עשרות מתנדבים אשר יושבים עם כל קשיש, מפיגים את בדידותו ומעניקים לו את הסיוע.

חלוקת מענקי החימום באשדוד מתבצעת במסגרת מבצע "מחממים בידידות", בו מעניקה הקרן מענקי חימום ל-25 אלף קשישים ב-100 יישובים ברחבי הארץ, אשר אינם נכללים ברשימת הערים הקרות של הביטוח הלאומי ועל כן הקשישים בהם אינם זכאים למענקי חימום בחורף מהמדינה.

לקראת מבצע הסיוע ערכה הקרן לידידות סקר מיוחד, בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה, אשר מציג תמונה מדאיגה על פיה כל קשיש חמישי בישראל מוותר על חימום ביתו בגלל אילוצים כלכליים וכי אחד משישה קשישים מוותר על צרכים בסיסיים אחרים כגון מזון או תרופות על מנת לעמוד בהוצאות חימום הבית.

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין: "מצוקתם האדירה של הקשישים בישראל היא קטסטרופה חברתית שיש לנהוג בה כבכל מצב חירום אחר. בעבור הקשישים ויתור על מזון, תרופות או חימום עשוי ואף מהווה לעיתים גזר דין מוות. רק בשבוע האחרון אנו מדווחים על מקרים שונים של קשישים אשר נפגעו קשות ואף מתו כתוצאה מהיפותרמיה. אותם קשישים אינם מתגוררים ביישובים שהמדינה הגדירה כקרים ועל כן לא זכו לקבל מענקי סיוע לחורף. אני מבקש להודות למתנדבי העיר אשדוד ולעובדי העירייה המסורים. יחד נגיע לקשישים החלשים ביותר ונאפשר להם לעבור את החורף בשלום".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "הקשר שנרקם בין הנהלת הקרן לעיריית אשדוד, מלמד על יחסים חמים בין הצדדים בדיוק כמו המבצע "מחממים בידידות", אחד מיני רבים שאותו מקיימת הקרן בישראל. אנחנו כמובן שמחים על שיתוף הפעולה עם הקרן, בנשיאה משותפת במאמץ המביא תקווה וחיוך לבתי הקשישים ובעיקר במוכנות להתמודד עם אתגרים חברתיים מורכבים וקשים. תודה לאנשי הקרן ולרב יחיאל אקשטיין על המפעל החשוב שהם מנהלים ועל תרומתם החשובה לאשדוד".

תושבי אשדוד המעוניינים להצטרף להתנדבות למען הקשישים בחורף ובמשך כל השנה, מוזמנים לפנות לקרן ולהירשם באמצעות דף הפייסבוק  www.facebook.com/kerenyedidut

או באמצעות המייל  [email protected].

הקרן לידידות פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה נוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, מסייעת לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, פועלת לעידוד העלייה והקליטה, מסייעת למאות אלפי יהודים נזקקים ברחבי העולם ומשקיעה ברווחת אזרחי ישראל ובביטחונם בשעת חירום. במהלך חמש עשרה שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן כארבעה מיליארד שקלים לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל ובעולם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*