חוויית הנסיעה ברכב אוטונומי לנשים מגיל 60+

חוויית הנסיעה ברכב אוטונומי לנשים מגיל 60+

מרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה באשדוד מבקש לבחון האם חווית הנסיעה ברכב אוטונומי עבור נשים בגיל 60-75 מאשדוד והסביבה תהיה טובה יותר מחוויית הנסיעה ברכב רגיל. את הניסוי תלווה תהילה הירש, דוקטורנטית, וצוות Mobile Lab מאוניברסיטת אריאל. נשים שתשתתפנה בניסוי יזכו בתווים בסך 300 ₪.

בכל מה שקשור לרכב האוטונומי, העתיד כבר כאן ובקרוב מאוד יותר ויותר אנשים יוכלו לנסוע ברכבים אוטונומיים. התועלות החברתיות ממעבר הנסיעה ברכב רגיל לנסיעה ברכב אוטונומי, הלהיט האחרון של עולם הטכנולוגיה המבוסס על בינה מלאכותית, הן רבות. למשל נשים, יותר מגברים, מצמצמות את הנהיגה עם העלייה בגיל, יכולות ליהנות מרכב אוטונומי ולשמר רמת ניידות גבוהה.

שאלה פתוחה היא האם חויית הנסיעה ברכב אוטונומי תהיה טובה עבור הנשים הללו, בדגש על ניידות. בחודש הקרוב, ננסה ללמוד את חוויית הנסיעה כפי שנתפסת בעיני נשים בנסיעות הראשונות שלהן ברכב מסוג זה. צוות מחקר מיוחד מזמין נשים בגילאי 60-75, מתוכנן ניסוי במרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה באשדוד.

תהילה הירש מנהלת את הניסוי במסגרת עבודת הדוקטורט שלה: "הטכנולוגיה של רכב אוטונומי, יכולה לאפשר ניידות לאנשים שעם העלייה בגיל, מפחיתים או נמנעים מנהיגה. אני שמה דגש על הנשים, כי הן מפסיקות לנהוג באחוזים גבוהים יותר לעומת הגברים. על ידי חשיפה לטכנולוגיה נוכל ללמוד על החוויה שלהן".

הירש וצוות Mobile Lab מאוניברסיטת אריאל מזמינים נשים בריאות בגילאי 60-75 להגיע 3 פעמים, כל פעם לשעה ובהפרש של שבוע בין ביקור לביקור, למרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה:  ב-21.12.2021, ב-28.12.2021, ו ב-04.01.2022.

השתתפות מלאה בניסוי מזכה משתתפת בתווים בסך 300 ש"ח.

נתונים שנאספים במהלך ימי הניסוי, ישמרו בצורה אנונימית, ללא פרטים מזהים. המחקר מאושר על ידי ועדת אתיקה. ניתן להירשם לניסוי באמצעות מילוי טופס (נא ללחוץ כאן). ניתן להירשם טלפונית ולקבל פרטים נוספים, במספר 052-6424897 (אמונה).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*