חברת המועצה שרון מרק: ״תקציב הנשים מדבר בעד עצמו״

חברת המועצה שרון מרק: ״תקציב הנשים מדבר בעד עצמו״

אחרי שראינו שעיריית אשדוד הקצתה פסל סביבתי העונה לשם ״אשת חיל״ (עדיין בגדר הדמיה) כברומטר להשקעה בנשים המהוות 51% ואחרי שבמופע ההצדעה לנשים הביאו אמן (גבר) עם עבר פלילי כדוגמא ומופת ו״פרגנו״ לבת העיר לבנת בן חמו בהרצאה על מגדר ונשיות ומצד שני גרמו לה להבין שהיא צריכה לרדת חצי שעה לפני תום ההרצאה כי הנתונים הקשים משעממים וכולם בכלל באו לראות את ישי לוי כי נתונים זה לא מה שבאמת מעניין אותם. ולקינוח, מופעי פורים באשדוד, כמה נשים יופיעו את שואלים? נכון…0.

למשבצת הזאת נכנסת חברת המועצה שרון מרק שעושה לנו סדר בנתוני האמת של תקציב 2022. בפוסט שהעלתה, מציגה שרון מרק נתוני אמת מתקציב 2022 ובכלל, סקירה על מעמדן של הנשים הבכירות בצמתים של קבלת ההחלטות. התוצאות בהתאם.

0 נשים באירועי פורים 2022

כשהתקציב העירוני עומד על 2 שקלים לתושבת לשנה, וסדנאות יום האשה בעיר כוללות אפיית בייגל וחיתוך ירקות – איך יראה עתיד הנשים, האמהות והבנות שלנו בעיר?

הבנות שלך. בת הזוג. אמא שלך. 51% מתושבי העיר אשדוד הן נשים. ועדיין, גם בשנת 2022 תושבות העיר נמצאות בתת-יצוג במועצה; בועדות העירוניות; בדירקטוריונים; בתפקידי מפתח בעיר.

הבנות שלך, בת הזוג, אמא שלך עדיין מופלות מבחינת שכר; עדין מובטלות יותר מגברים; רק שליש מהן לומדות במגמות טכנולוגיות; ומכאן הפערים רק הולכים וגדלים.

ואז מגיע התקציב העירוני שנועד לטפל בדיוק בבעיות האלו. כמה לא מפתיע, שהוא עומד רק על 250,000 שח (מתוך תקציב עירוני של 3 מיליארד שקלים). כי אין מי שילחם/תלחם במועצה על תקציב ראוי יותר לקידום שיוויון מגדרי. כי זה לא באמת מעניין את הנהלת העיר בה התשתיות חשובות יותר מההון האנושי. הנה, התקציב מדבר בעד עצמו.

מה אתםן הייתםן עושים עם הסכום הזה כדי להביא את הבנות שלנו לנקודת פתיחה גבוהה יותר בעתיד? כדי לחנך לשיוויון ולכבוד, לייצר הזדמנויות תעסוקה מגוונת וכדי להנכיח נשים רבות יותר במוקדי קבלת ההחלטות?

מדיניות הנהלת העיר בחרה השנה להשתמש בתקציב זה בין השאר לסדנאות אפיית בייגל אמריקאי וסדנת חיתוך ירקות, מופעים, סדנת ביוטי וקניות בזארה.

אני רק אניח כאן את הנתונים לשנת 2022 – שקפי אינפוגרפיקה מתוך הרצאה שנשאתי השבוע בנושא.

אתם.ן תחליטו מה לעשות עם זה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*