זכר או נקבה – איזה כלב כדאי לאמץ? 

זכר או נקבה – איזה כלב כדאי לאמץ? 

בין אם תחפשו כלבים למכירה או לאימוץ, תמיד ישנה שאלה אחת על הפרק. השאלה המרכזית תהיה האם לרכוש או לאמץ כלב או כלבה? הבחירה בין זכר לנקבה יכולה להיות בחירה לא כל כך פשוטה. הרי לכל מין כלבים יש את היתרונות שלהם לצד החסרונות שלהם. במאמר הבא אנו נסביר לכם כיצד אתם יכולים לעשות את הבחירה שנכונה לכם. כאשר בסופו של יום תהיו מוכרחים להקשיב לרחשי הלב שלכם על מנת לעשות את הבחירה האידיאלית.

מדוע חשוב לבחור את כלב לפי המין?

המין של הכלב משפיע לא מעט על ההתנהגות שלו. גורי פומראניין לאימוץ ממין זכר  יתנהגו שונה בהשוואה לאותו הכלב ממין נקבה. מאוד יכול להיות כי אחרי שתבינו את ההתנהגות של כלב ממין זכר תעדיפו נקבה ולהפך.יש הבדל אם אנחנו בוחרים כלב גדול או קטן לכל אחד יכולה להתאים בחירה מעט שונה, ולכן אי אפשר לצאת בהצהרה חד משמעית. אנו ננסה להסביר לכם את הבעייתיות באימוץ או רכישת כלב זכר והבעייתיות באימוץ או רכישת כלבה נקבה.

מה צריך לדעת על כלבים זכרים?

נבהיר תחילה כי גם הכלבים הזכרים שונים האחד מהשני בכל מיני מאפיינים. כך שאי אפשר להגיד באופן גורף כי הטענות האלה נכונות לכל סוגי הזכרים. אך ברוב המקרים זכרים טובים ככלבי הגנה בטבע הם תמיד יותר מרשימים יכולים להיות מעט יותר תוקפניים ודומיננטים עם ביטחון גבוהה יותר ודורשים השקעה יותר באילוף , בטח מול כלבים זכרים אחרים. יתרה מכך, הזכרים גם גדלים קצת יותר בהשוואה לנקבות. זה די דומה למקרה אצלנו שבו רוב הגברים יהיו גבוהים וחזקים יותר בהשוואה לנשים. כך בדיוק קורה גם אצל הכלבים הזכרים בהשוואה לכלבות הנקבות.

מה צריך לדעת על כלבות נקבות?

הנקבות באופי שלהן יכולות להיות מעט יותר רגועות כאשר משווים אותן לזכרים. תמיד ניתן יהיה למצוא כלבות נקבות יוצאות מן הכלל בהשוואה לכלבים זכרים. אך עדיין מדובר על עניין שתוכלו לקחת אותו בחשבון. הבעיה המרכזית עם הנקבות זה תקופת הייחום שלהן כל חצי שנה וצריך להישמר מזכרים בתקופה זו,. התקופה הזאת יכולה להיות מאוד מאתגרת עבור כל מי שמגדל אותן. בנוסף יש נקבות שיכולות להיות מעט מפוחדות, דבר שעשוי להשליך לא מעט על המשך הדרך.

ממולץ לעקר נקבה או לסרס זכר

במידה ונסרס זכר נעקר נקבה אנחנו לא מוצאים הבדל בינהם יצר המיני שמפעיל אותם הוסר ואנחנו זוכים לכלבים יותר רגועים יותר בריאים פחות מחלות סרטניות והתנהגות של זכר ללא סימוני טריטורייה ושליטה וקרבות עם זכרים וגם הנקבה ללא יחום שמושכת זכרים אחריה ודימום מיותר בבית וחשוב לציין שכל כלב חייב בחיסון כלבת וכל הרשויות מעודדות עיקור וסרוס והורידו את מחיר חיסון הכלבת לכלב שמעוקר ומסורסים משמעותי חיסכון בכיס.

קרדיט תמונה ראשית: freepik
תמונות להטמעה: מולי חיות מחמד

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*