זה הרבה יותר משלט מרוסס.

זה הרבה יותר משלט מרוסס.

על פניו, עוד פעולת ונדליזם של קבוצת חרדים חשוכה שפועלת בשקט בשקט כבר למעלה מ-2 עשורים בעיר. זה היה פה תמיד, נשים וריסוסים, כולם ידעו ובעיקר כולם ראו אבל בחרו להתעלם ולהעביר את האירוע כאירוע מתגלגל לקמפיין הבא. שירוסס שוב.

חמור יותר, הרבה יותר ממדיניות ההבלגה הוא שעיריית אשדוד מיישרת קו עם השיטה. היא עושה צנזורה לעצמה כדי לא להכעיס את הגוש המנדטורי החרדי ופוסלת בעצמה פרסום נשים בכלל בחוברות הארנונה שלה, בפרסומיה בעיתונות ובכלל. ולא, לא מדובר על נשים בביחקיני או חשופות עור… נשים בכלל. ככלל.

לאחרונה ובעקבות מחאת השבת שדעכה מזמן וגם איתה יישרו קו שלא עשתה הרבה למעט תוצאות הבחלירות שגם הן לא שינו יותר את סדר היום האשדודי והשבת, עדיין עצובה ועגומה כשהייתה שלא לומר יותר.

כולם הבינו את המשחק שרואים משם, כולם משחקים אותו וכולם כנראה מרוצים ממנו. רובם בכל אופן.

לאחרונה החלו כמה פעילים חברתיים לעקוב ולתעד כל ״פעולת ונדליזם״ שפוגעת באופן בוטה בזכויות הנשים, רוני סאיג מוביל הפורום החילוני באשדוד הוא אחד מהם. רוני החליט לא לשתוק ולהגיש תלונה על כל שלט שירסס דמות אישה. חייבים לציין שלא מדובר בתמונות של נשים חשופות אלא של נשים.!

הפוסט של רוני סאיג:

אם את תושבת אשדוד, אז עיריית אשדוד מאוד מעוניינת שתדעי – באשדוד לא רוצים נשים ברחוב יותר! שלוש שנים להדרת הנשים הבלתי פוסקת בעיר, כ – 80 שלטים נהרסו, הושחתו ועיריית אשדוד מתמידה בהתעלמותה מהסוגיה אשר הפכה למגפה בעיר.
השלט שהושחת הלילה 03-10-21 ממוקם בצומת ו׳ שדרות בני ברית, יצחק הנשיא. באזור קיימות מצלמות של מוקד רואה של עיריית אשדוד.
חברת זוהר שלטים מעולם לא הגישה תלונה למשטרת ישראל בנושא?! ועיריית אשדוד שוב מתעלמת ושותקת.
אשדוד רוצה שינוי!
*עוד היום תוגש תלונה נוספת למשטרת אשדוד.

חברת המועצה שרון מרק מתגייסת למאבק:

גם חברת המועצה יוצאת להגנת הנשים עם פוסט גינוי נוקב ולא חוששת לתייג מספר רב של גופים גם מחוץ לעיר. את הפוסט היא פותחת באמירה קשה במיוחד ״אשדוד לא רוצה נשים.״ ומרחיבה על הסיבות.

 

הפוסט של שרון מרק:

אשדוד לא רוצה נשים.
לא יותר ולא פחות.
לא במרחב הציבורי, לא במרחב הפוליטי, לא במרחב היזמי, לא בחמש יחידות במתמטיקה, לא בהייטק, לא בשולחן קבלת ההחלטות, ואם אפשר-פשוט תהיי יפה ותשתקי.
השלט המרוסס שבתמונה (הלילה בשדרה מרכזית בעיר) מתווסף לעשרות כאלו בשנתיים האחרונות בעיר שמבקשים למחוק כעת את הנשים גם מהתודעה הציבורית. כן, בכל רחבי העיר ולא רק בשכונות כאלו ואחרות.
בואו נודה בזה-הנושא לא בראש סדר העדיפות העירוני, אחרת העניין היה ממוגר עוד בחיתוליו. כי אשדוד לא רוצה נשים. עוד פוסט גינוי של ראש העיר נבחרי הציבור או מובילות השיוויון המגדרי בעיר לא באמת שינו מציאות.
זה מתחיל בתקציב השנתי העלוב שמוקצה לקידום השיוויון המגדרי בעיר (200 אש״ח), ממשיך באפס התקציב ועניין שמוקצה לתוכניות חינוך בתחום ולזילזול גס בנושא שיוויון מגדרי של קובעי מדיניות החינוך מהגיל הרך ועד בכלל ומסתיים באין-אכיפה של המשטרה והפיקוח שבידם צילומי רחובות ושלטים 24/7 (היי עיר חכמה!).
ואיך אני יודעת? כי הייתי שם במרחב האינסופי הזה של אותו זילזול. ״הבלונדינית״ כינה אותי פקיד בכיר בפני הצוות שלא בפניי. ומי ששם יודעת מכירה ומרגישה את היחס שהיא חווה שם בפגישות ובמסדרונות. ראיתי את הדמעות שלהן, את האלימות המילולית, את ההנמכה.
אבל הן שותקות. כולם יודעים ושותקים.
ככה זה מתחיל. מלמעלה. ומחלחל ללב של ילדות קטנות שפוגשות פנים נשיות מכוסות בצבע שמוחק אותן טוב טוב.
***
אז איך אשדוד רוצה נשים?
לא, היא לא רוצה.
כי כשאשדוד רוצה-היא עושה.
אבל היא לא רוצה,
ומי שמשלמות על זה הן הבנות שלי,
הבנות שלנו,
51% מהאוכלוסייה,
וגם הבנים שלנו,
ונוער שגדל לחשוב שזו הנורמה.
***
אני מתנצלת מראש בפני התושבים והתושבות שפונים אלי ומתייגים ״תעשי משהו״. עשיתי מבפנים ומבחוץ כל שביכולתי כולל שיתופי פעולה עם ארגוני נשים וצדק חברתי בישראל. אני לא מכירה עוד דרכים אחרי שכבר ניסינו הכל מול הנהלת העיר והפקידות הבכירה.
אם לחבריי היצירתיים כאן יש רעיון אחר, מקורי, פרסומי, יזמי, חכם אחר-כזה שיכה גלים וינכיח במלא העוצמה את כל המגדרים במרחב הציבורי באופן מכובד ראוי שיוויוני ומלא השראה לילדים שלנו, דברו איתי.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*