התראה כנגד מועצת באר טוביה להפסקת הזרמת קולחים לנחל לכיש

התראה כנגד מועצת באר טוביה להפסקת הזרמת קולחים לנחל לכיש

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, יחד עם  העמותה לקידום גלישת גלים בעיר ונוספים, פנו באמצעות עו"ד עידן איידן ממשרד איידן תירוש ושות' למעוצה האזורית באר טוביה בהתראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים כנגדה. מדובר על כך שהמועצה אחראית על הפעלתו של מפעל לטיהור שפכים המזרים קולחים ממאגריו לעבר לנחל ברקאי, לנחל לכיש וממנו לעבר חוף ימה של אשדוד. פעולותיו של המפעל נעשות ללא האישורים החוקיים וההיתרים הנדרשים על פי החוק.

הזרמת הקולחים המזוהמים כאמור, מתבצעת לפחות מתחילת חודש אוקטובר האחרון וככל הידוע גם במועדים קודמים נוספים. היא גורמת נזקים ישירים ועקיפים לציבור ולסביבה: היא גורמת לפגיעה סביבתית חמורה בנחלים ובחוף הים של אשדוד, כולל פגיעה בבעלי חיים שבמקורות המים ובסביבה האקולוגית; היא יוצרת מפגעי ריח קשים והתרבות מואצת של מזיקים בסביבת הקולחים המזוהמים; היא גם פוגעת פגיעה קשה בציבור המתרחצים והגולשים בחופי אשדוד.

לאור העובדה שהמעשה מהווה עבירה סביבתית-פלילית, מדובר בעוולה אזרחית ונזיקית המקימה עילות תביעה שונות: תביעת רשלנות, תביעה על עשיית עושר ולא במשפט, ותביעה על הפרת דברי חקיקה. לפיכך, נדרשת מועצת באר טוביה – על פי מכתב ההתראה – להפסיק לאלתר את הזרמת הקולחים המזוהמים, להסיר לאלתר ולתקן כל מפגע סביבתי שנגרם מן ההזרמה, להבטיח לאלתר לצד מניעה מוחלטת של ההזרמה, לתחזק את המפעל בהתאם להוראות המחייבות וגם – לדון עם העומדים מאחורי ההתראה על מתן פיצוי הולם בגין הנזקים שכבר נגרמו כתוצאה מפעילותם.

ככל שמועצת באר טוביה לא תיענה להתראה בתוך שבוע ימים, יאלצו שולחי ההתראה לנקוט בהליכים החוקיים הנדרשים לריפוי ולמניעה של הפגיעה החמורה הנגרמת כמתואר.

קרדיט תמונה: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*