התושבים ניצחו העירייה והיזם הפסידו.

התושבים ניצחו העירייה והיזם הפסידו.

הפסד מביך לעיריית אשדוד במאבקה להגדלת כמות החדשרים במלון שבחוף לידו. ועדת הולחוף הצליחה לדחות את עתירת העירייה ולהשיג פסיקה עבור התארגנות התושבים.

רוני סאיג ממובילי המאבק וההפגנות נגד הבנייה בחוף לידו עדכן; ״כפי שטענו בעבר בתי המלון הנבנים בחוף לידו, נבנים בניגוד לאינטרס הציבורי הרחב- ב החלטת הוועדה היום אפשר לראות ״ נחמה פרוטה״ לתושבי העיר, אשר עמדו בגאון על שלהם ושלהן ויצאו למאבק נגד העירייה ונגד היזם. את אשר נעשה, ואת האישור שניתן ליזם להציב עובדות בשטח, בבית המלון הראשון, לא נוכל כעת להשיב לאחור, אך בהחלט זוהי קריאת כיוון לעיריית אשדוד אשר בפעולותיה הדורסניות, סירבה לאמץ את תקנות וחוקים אשר היו מונעים זאת מלכתכילה. בבחירות הקרובות תושבי ותושבות העיר צריכים לבוא חשבון, עם כל אותם חברי וחברות מועצה אשר הצביעו בעד, ההחלטה ונתנו אישור ליזם, בניגוד לתקנות ובניגוד לחוק שימור הסביבה החופית״.

הבוקר דחתה הולחוף, הוועדה לשמירת הסביבה החופית, 2 תכניות בחוף אשדוד, שמיועדות לשני מלונות, בני 4 קומות, שממוקמים כ-65 מטרים מהחוף. מדובר בתכניות טרום חוק החופים, שבמשך השנים התגלגלו במוסדות תכנון שונים וכל פעם הוגדלו בהן זכויות הבניה, בעוד בפועל קו החוף הלך וקרב אליהן.

הדיון הבוקר מהווה קריאת כיוון למוסדות התכנון אבל גם ליזמים ולרשויות – אי אפשר עוד להתעלם לא משינוי האקלים שגורם להצרת החופים ולא מגידול הביקוש לחופים שגם גדל מספרית. אין כיום מקום לתכנון של בינוי על החופים. הם צריכים להשאר פתוחים ולשרת את הציבור הרחב. אדם טבע ודין מברך על ההחלטה: "כעת יש מקום לבחון את כלל התכניות הישנות על החופים בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, שצריכה לעשות סדר ואף לפצות יזמים ששווקו להם תכניות לא רלוונטיות" אומרת יעל דורי ראש תחום חופים בארגון. "אנחנו קוראים לממשלה להחזיר לשולחן את התיקון לחוק החופים ולשחרר את איום הבניה מהחופים שלנו מהר ככל הניתן.

תגובת יור האופוזיציה אלי לחמני: ״החלטה מעולה. התנגדנו בצורה נחרצת לגזילת החוף ולצערנו, ראש העיר יחד עם הנהגת העיר החליטו לקדם את הפרוייקט האומלל על 70 מר בלבד מקו החוף, ועפי הערכות היה גוזל מכלל העיר והאזרחים את חוף הים. אני כיור האופוזיציה מברך על ההחלטה. נמשיך יחד לפעול לשמירת החופים והירוק בעיר עבורנו ועבור עתיד ילדינו״.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*