השתלטה על הירושה

השתלטה על הירושה

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד אילץ פושטת רגל שהשתלטה על הירושה לאחר פטירת אימה, למכור דירת האם   ולהתחלק בירושה עם שני אחיה.

אח ואחות מאשדוד שריחמו על אחותם – אם ושלושת ילדיה הבגירים שהייתה מסובכת כלכלית-  אפשרו לאחותם להמשיך ולהתגורר זמנית בדירת אימם משך כ-10 שנים לאחר פטירת האם. ללא תשלום דמי שכירות, אך כמובן, זאת בתנאי שזו תמשיך לשלם את התשלומים שיחולו על הדירה ומבלי לוותר על זכותם כיורשים. יום אחד הם גילו כרעם ביום בהיר, שלשכת ההוצאה לפועל הטילה עיקולים על חשבונותיהם, זאת בעקבות חובות לעירייה שיצרה האחות בדירה האם ז"ל.

לאחר שכל ניסיונותיהם להגיע להסכמות עם האחות למכור את הדירה ולשלם את החובות במטרה לסגור את תיק ההוצאה לפועל לא צלחו, פנו האח והאחות לעו"ד אבי טויזר על מנת שיחלץ אותם ממצבם הקשה שנוצר בעטיה של אחות זו.

כך, כשסכנת נקיטת הליכי הוצל"פ ריחפה מעל ראשיהם ועל דירת הירושה, עו"ד אבי טויזר הוציא תחילה צו ירושה על הדירה  ורשם את זכויות האחים בטאבו בחלקים שווים. בהמשך  נדרשה האחות שוב למכור את הדירה בהסכמה ולסלק את החובות. אלא, שבתגובה לדרישה, האחות ניתקה עמם כל קשר זאת במטרה להשתלט על הירושה ולא נותרה להם ברירה אלא לעתור לבית המשפט באמצעות עו"ד אבי טויזר לפירוק השיתוף בדירה.

כך, במסגרת התביעה ל"פירוק שיתוף", הם דרשו למנות שמאי מוסמך מטעם בית המשפט שיעריך את שווי הדירה ולהורות כי החובות הרובצים על הדירה ינוכו מחלקה של האחות הנתבעת בלבד, מהכספים שיתקבלו ממכירת הדירה. עוד דרשו למנות את עו"ד טויזר ככונס נכסים על זכויות האחות בדירה ולבצע את כל פעולות הנדרשות למכירתה.

ואמנם, השופטת עופרה גיא מבית המשפט לענייני משפחה באשדוד פסקה על פירוק השיתוף בדירה, ציוותה על מכירת הדירה ומינתה את  עו"ד אבי טויזר ככונס נכסים למכירת הדירה.

כך, בעקבות המינוי, הצליח בא כוחם של האח והאחות למכור את הדירה ברובע ו' בכ-850 אלף ₪, למעשה 30,000 ₪ יותר מהערכת שמאי בית המשפט, ואף לאחרונה הביא את האחים לידי פשרה בחלוקת החובות, כך שלאחר תשלום החוב כל אחד מהאחים זכה בסכום כסף נכבד מחלקו בירושה, ובא לציון גואל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*