השקעות P2P וגיוון תיק ההשקעות

השקעות P2P וגיוון תיק ההשקעות

גיוון בין השקעות מסוגים שונים (ובענפי פעילות שונים) מהווה דרך בסיסית ביותר לצמצם את החשיפה לסיכונים מיותרים ולהעלות את הסיכויים לתשואות טובות יותר. תיק השקעות שאינו מגוון במיוחד ומתבסס על אפיק השקעה אחד עיקרי (או כמה אפיקים בודדים בלבד) חשוף לזעזועים שונים המתרחשים במשק ובענפים ספציפיים בתכיפות גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ומוגבל מבחינת אפשרויות הרווח והצמיחה הפוטנציאלית. השקעות P2P, כמו גם מספר אפיקי השקעה וכלים נוספים, יכולים לסייע לנו משמעותית ליהנות מהיתרונות המתקבלים מיצירת גיוון בתיק ההשקעות שלנו

מהן השקעות P2P ומדוע הן מומלצות לגיוון תיק ההשקעות?

השקעות P2P  הן תחום יחסית חדש מבחינת החשיפה לה הוא זוכה בציבור הרחב, ונכללות במסגרת עולם ההשקעות האלטרנטיביות. ראשי התיבות p2p משמען – peer to peer, או בעברית צחה – "עמית לעמית". כלומר, מדובר בהלוואות הניתנות מאדם אחד לאחר, שלא דרך תיווכו המשמעותי של בנק באמצע התהליך, כפי שקורה בדרך כלל בעולם ההלוואות המסורתיות. כאשר הבנקים מרכזים את כל פעילות ההלוואות ולמעשה פועלים כמתווכים בין לווים למלווים, הם גם גורפים את מרבית הרווחים בדרך והופכים את ההלוואות לבלתי משתלמות עבור שני הצדדים – המלווים (פשוט אנשים עם יתרה חיובית בחשבון הבנק שלהם…) כמעט ואינם מקבלים תשואה על כספם, והלווים מקבלים את ההלוואה בריבית יקרה ותנאים אשר בדרך כלל אינם אטרקטיביים במיוחד.

הלוואות P2P  מאפשרות לעקוף את הבנקים וללוות/להלוות בין אנשים, באמצעות פלטפורמת השקעות מיוחדת המבטיחה שמירה על האינטרסים של שני הצדדים. מדובר בהלוואות בטוחות למדי מנקודת מבטם של המלווים (פלטפורמת ההשקעות דואגת לביטחונות מהלווים, והכסף הניתן כהלוואה מתפזר בין הלוואות רבות) אשר גם נושאות בצידן תשואה נאה וגבוהה יותר מזו שיקבלו בפיקדון סטנדרטי בבנק.

כך, הלוואותp2p  יכולות להכניס עניין וגיוון נוסף לכל תיק השקעות, כאפיק השקעה סולידי יחסית אך עם תשואה נאה למדי.

גיוון השקעות למטרת פריסת סיכונים ועוד

גיוון של תיק ההשקעות, למשל באמצעות הפניית חלק מהכספים לאפיק השקעה נוסף ואלטרנטיבי דוגמת השקעות P2P, מאפשר לנו לפרוס את הסיכונים להם חשוף הכסף שלנו בצורה טובה יותר, מה שיוריד משמעותית את הסיכוי להפסדים בטווח הקצר והארוך, כמו גם לקטסטרופה של ממש במקרה של זעזוע משמעותי במשק דוגמת זה של 2008. השקעות P2P  כוללות כיום אפיקי השקעה נוספים מלבד השקעות והלוואות חברתיות (עליהן פורט לעיל), ומהווה כלי מצוין לגיוון התיק, ולכניסה מבוקרת והתנסות בתחומים חדשים.

למידע נוסף הכנסו לאתר טריא – פלטפורמת השקעות P2P והלוואות חברתיות בכתובת

https://www.tarya.co.il/

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*