הקרוואן, הכבוד ומה שבינהם

הקרוואן, הכבוד ומה שבינהם

לכאורה, עוד עבירת בניה שטופלה ע״י הרשויות, יש כאלה לא מעט בכל שבוע. צו הריסה או פינוי למי שבונה/חורג מהשטח המותר או מהחוק העירוני. מדובר בסך הכל במבנה יביל שהונח על קרקע ציבורית (שצ״פ) ונראה שמשאית עם מנוף אמורה לפתור את כל הבעיה.

אבל זהו שלא… המבנה הוא לא סתם מבנה, מדובר בסוג של בית כנסת מה שלא הופך את העבירה לחוקית אבל מי שעומד מאחורי ה״היתר״ להניח את המבנה הוא כל הסיפור.

הסאגה של המבנה לא עוברת רק בעבירה על החוק אלא מפרקת מערכת יחסים, אמנם קצרה אבל בכל זאת עם לא מעט משמעות.

הקרע בין ש״ס לראש העיר המכהן מתחיל אמנם עוד הרבה לפני ומתחת לפני השטח. ממקורב לראש העיר נמסר כי מתחילת הכהונה מכפיש אמסלם את ראש העיר ומנסה לחרחר משבר פוליטי נוסף בנושא הדת, כשהובהר מלכתחילה שבנושא הזה תידרש הקואליציה הנוכחית סובלנית ובעיקר סבלנית.

אך אמסלם שככל הנראה לא פה כדי הסגן של אף אחד ומתרגם את תוצאות הבחירות אחרת לגמרי פועל בדרכו. עפ״י גורמי העירייה נראה שהוא זה שעומד מאחורי אישור הצבת המבנה המדובר ברובע ג׳, אם כך הדבר, הטיפול המהיר ופינוי הקרוואן הוא מהלך שלגמרי מראה מי בעל הבית ואמסלם הצליח להבין שלא מדובר בו.

כל צד מבין השניים מצליח לייצר גירסא של הסיפור, האחד אומר שלסרי רצה לפטר ונרתע מהתמיכה של אריה דרעי ומרוב במועצה ומהצד השני מסבירים שעל פי סעיף 3.6.1.5 ראש העיר יכל לפטר במיידי ללא אישור מועצת העיר את אמסלם לו רק רצה.

הסעיף המשפטי שלא דורש מראש העיר הסכמה של מועצת העיר.

עכשיו נותר רק לבחור למי אתם מאמינים ובאיזה צד של המפה אתם. מה שבטוח שזה לא נעים ובעיקר לא צפוי, סיעה שתמכה באופן מוצהר ובהתמדה בראש העיר ואף הביאה ללא ספק להיבחרו לקדנציה נוספת מצליחה לייצר כזה משבר אמון שמבוסס על התנהלות של בן אדם אחד.

למרות שאמסלם לא פוטר מתפקידו ויהיו הסיבות אשר יהיו יש פה פוטנציאל להתכסחות פוליטית בעיקר שנושא הסטטוס קוו, ובעיות הדת נכנסות באמצע, כל קפצון בנושא דתיים-חילוניים הוא פוטנציאל של פצצה מתקתקת שתמיד יודעים איפה היא מתפוצצת אבל לא תמיד יודעים לחשב את הנזק של הפיצוץ. זה ריב שאין ממנו מרוויחים ונשאלת רק השאלה מי מפסיד יותר.

00

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*