הקמת מתחמי נינג'ה לילדים-חוויה לכל עיר ישוב או קבוץ

הקמת מתחמי נינג'ה לילדים-חוויה לכל עיר ישוב או קבוץ

בשנים האחרונות הוקמו מתחמי נינג'ה לילדים שזו חוויה לכל עיר ישוב או קבוץ. מסלולי נינג'ה הם תוצאה של תוכנית הטלויזיה נינג'ה ישראל אשר צפו בה גם ילדים והיא דרבנה את הילדים להתעמל ולנסות לצלוח מסלולים פיזיים קשים. תוכנית זו יצרה אצלם אתגר לנצח ולהידמות ליובל שמלה שהוא אלוף הנינג'ה של ישראל.

מתחם נינג'ה לילדים

מסלולים אלה יוצרים מוטיבציה אצל הילדים להצליח גם בתחומים אחרים ולא רק בספורט, הם מפתחים אותם מבחינה קוגניטיבית ויוצרים אצלם התמדה ועקביות כדי לעבור מסלולים אלה. בארץ הוקמו מסלולי נינג'ה במקומות רבים. הוקמו מתקני ספורט ייחודיים לכל קבוצת גיל על פי היכולות והמסוגלות של הילדים הקטנים, תלמידי בית הספר ועבור הבוגרים.

מסלול נינג'ה לילדים

קו החשיבה בעת תכנון מסלול נינג'ה לילדים הוא לאפשר לילדים למצות את כל היכולות שלהם אך לבצע זאת בהדרגה. לכן הם מתחילים מהמתקנים הקלילים ועוברים אט אט למתקנים שדורשים הרבה מאד מאמץ פיזי.

כל מסלול מורכב מכמה מתקנים אשר על הילדים לנסות לעבור אותם.  הם מתחילים את הדרך בלחיצה על הבאזר ובכל פעם שהם עולים למסלול הם עושים כל שניתן כדי לעבור את כולו בפרק זמן קצר ככל האפשר. במקרים רבים הם נופלים ומתחילים שוב ושוב את המסלול המאתגר מתחילתו. יש ילדים שמתייאשים, אך רובם אינם מוכנים לתבוסה ולכן עולים על המתקנים ועשים כל שניתן כדי להצליח במשימות השונות.

אופציות של מסלולי נינג'ה מתוחכמים

בין האפשרויות הייחודיות אפשר ליהנות מטיפוס על החבלים ולעבור לאורך המסלול, מתקן נינג'ה נ'וניור דו שיפועי שבמתקן זה על המתחרה לטפס על החבלים ולעבור לצד השני של השיפוע. כמו כן  מתקן נינג'ה נ'וניור אשר מותאם לבוגרים היות שגובהו 2.2 מטר ואורכו 4 מטר בערך על המתחרה לטפס על המתקן ולאחוז במוטות כדי לעבור לאורך המתקן.

מתקן קיר העכביש, מתאים לילדים בוגרים כיוון שגובהו הוא כ – 2מטר ואורכו 4 מטר ועל המתחרה לעבור על הרשת לאורך המתקן. על סטפרים, עמודים, השחלת טבעות ואפשר להתאימו לכל גיל בהתאם לגובה המתקן. במתקנים לילדים על המתחרה לדלג על הסטפר ולעבור את כל הסטפרים הקיימים וגם לצלוח בכל המתקנים בהמשך הדרך כמו קרוסלות ריחוף, קפיצת מדרגות, ועוד מתקנים המותאמים לגיל זה.

מסלול לבוגרים הוא מסלול קשה יותר ואתגרי עבור תלמידי התיכון ומעלה. הוא כולל שעון סולארי למדידת זמן המתחרה שישפיע על המוטיבציה, כדי להגיע להישגים בזמן הקצר ביותר. ידית T סטפר, קרוסלה, הגשר התלוי, צינורות אויר. מכשול המטפסים, קירות אוויר, מצופים מרחפים, ידיות כוח, חבלי טרזן, צינורות מקבילים, ספיידר, גלגל מתח, קינג סווינג, סווינג טייר, ועוד מתקנים אשר עליהם לעבור ולהוכיח את יכולתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*